آرشیو دی ماه 1400

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

اوردنچر، جايگزين مناسب دندان هاي از دست رفته

۲۸ بازديد

درآمدن دندان مصنوعي آن هم وقتي داريم از ته دل لبخند مي زنيم فقط توي فيلم ها جالب و خنده دار است، در دنياي واقعي يك فاجعه تمام عيار به حساب مي آيد! اوردنچر دندان راه حلي كم نظير براي جلوگيري از اتفاقاتي از اين دست است. پروتز اوردنچر توسط ايمپلنت پشتيباني مي شود. به خاطر همين هم است كه سفت و محكم سرجايش مي ماند و تكان نمي خورد، درست مثل يك دندان واقعي! اما اين همه آن چيزي نيست كه بايد راجع به اوردنچر بدانيد. 

مراحل جراحي اوردنچر

حالا كه سر در آورديم اوردنچر چيست و با تعريف اوردنچر آشنا شديم، مي توانيم با جزييات بيشتري از مراحل جراحي اوردنچر حرف بزنيم. فرايند كارگذاشتن اوردنچر دندان به ترتيب عبارتست از:

معاينه اوليه

در اين مرحله از درمان دندانپزشك تشخيص خواهد داد آيا شما گزينه مناسبي براي اين روش درماني هستيد يا خير؟! در همين مرحله هم است كه يكي از انواع اوردنچر را براي ترميم جاي خالي دندان تان انتخاب مي كند.

كشيدن دندان هاي ناسالم

ممكن است دندانپزشك تشخيص بدهد كه بايد يك و يا چندتا از دندان هاي طبيعي را بِكشد و در آورد. در اين صورت چند ماهي زمان لازم است تا استخوان هاي دور آن دندان ها شروع كنند به ترميم و بازسازي خودشان.

كارگذاشتن ايمپلنت

در اين مرحله به يك بيهوشي مختصر نياز داريد تا دندانپزشك بتواند به راحتي با چند بُرِش استخوان فك را سوراخ و ايمپلنت را نصب كند.

كارگذاشتن اباتمنت

14 روز پس از كارگذاشتن ايمپلنت، پيچ هاي ترميمي برداشته مي شوند و جايشان را به اباتمنت ها مي دهند. در طي اين مدت اوردنچرها آماده و با كمك اباتمنت به ايمپلنت متصل مي شوند.

تبريك مي گوييم! مراحل درمان شما با موفقيت انجام شده است. حالا مي توانيد با رعايت اصول اوليه بهداشت دهان و دندان به راحتي بنوشيد، بخوريد، صحبت كنيد و لبخند بزنيد. پروتزهاي اوردنچر مثل يك دندان طبيعي بهداشت دهان و دندان شما را تضمين مي كند.

منبع:www.implantdr.ir