آرشیو اسفند ماه 1402

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

هزینه سفر به دوبی

۳ بازديد

یکی از مقصدهای بسیار محبوب ایرانی ها برای مسافرت های کاری و تفریحی دبی است. یکی از اصلی ترین سوالاتی که مسافران دبی ممکن است درباره آن کنجکاو باشند هزینه سفر به دبی است. ما در این نوشتار هزینه های مرتبط با این سفر را به صورت حدودی مورد بررسی قرار داده ایم.

هزینه تقریبی سفر به دبی

البته که هزینه به طور دقیق نمی تواند اعلام شود زیرا واقعا هر شخصی ممکن است بسته به عوامل مختلف میزان خاصی از بودجه خود را برای این سفر هزینه کند. با این حال ما در همین ابتدا به طور کلی و حدودی هزینه سفر به دبی را بررسی می کنیم.

اگر بخواهید یک هفته به دبی سفر کنید با در نظر گرفتن هزینه بلیط، ویزا، تفریحات، هتل و موارد مورد نیاز دیگر باید به دلار چیزی حدود 1400 تا 1800 هزینه کنید. همین مبلغ را می توانید به ریال تبدیل کنید تا ببینید به روز، هزینه شما چقدر خواهد بود. همچنین اگر بخواهید با تورهای مسافرتی به دبی بروید و مثلا 3 روز در این شهر بمانید حدودا باید 300 دلار صرف کنید.

هزینه ویزا

هزینه ویزای دبی برای گردشگران بسته به نوع و مدت زمان ویزا متفاوت است. به صورت حدودی این هزینه بر اساس مدت زمان اقامت عبارت است از:

  • ویزای توریستی 14 روزه: حدود 350 درهم (واحد پول دوبی)
  • ویزای توریستی 30 روزه: حدود 400-500 درهم
  • ویزای توریستی 90 روزه: حدود 900-1000 درهم

خرید بلیط هواپیما

یکی از اولین فاکتورهایی که بر هزینه سفر به دبی تاثیر می گذارد هزینه خرید بلیط (معمولا هواپیما) است. هزینه بلیط به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه این عوامل را به طور خلاصه توضیح داده ایم. اما به طور کلی در سال 1402 برای پروازهای کلاس فرست کلاس، 40 الی 50 میلیون (به صورت رفت و برگشت) و برای پروازهای اکوتومی حدودا 9 میلیون تومان متغییر خواهد بود.

به طور کلی قیمت بلیط هواپیما از ایران به دبی تابع فاکتورهای زیر است:

  • تاریخ سفر: زمان و تاریخ های خاصی که برای سفر انتخاب می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت بلیط تأثیر بگذارد. فصل‌های اوج سفر، تعطیلات و آخر هفته‌ها معمولاً قیمت های بالاتری نسبت به زمان‌های دیگر دارند.
  • نوع بلیط:سیستمی، چارتری یا لحظه آخری بودن بلیط بر هزینه آن و در کل هزینه سفر به دبی تاثیر می گذارد.
  • خطوط هوایی و مسیر: خطوط هوایی مختلف ممکن است قیمت های متفاوتی را برای یک مسیر ارائه دهند.
  • تقاضا و در دسترس بودن صندلی: اگر یک پرواز خاص تقاضای بالایی داشته باشد یا صندلی محدودی داشته باشد، ممکن است قیمت ها بالاتر باشد. برعکس، اگر رزرو کمتر یا زمان کمتری برای سفر وجود داشته باشد، ممکن است قیمت ها پایین تر باشد.
  • کلاس و انعطاف پذیری: کلاس بلیطی که انتخاب می کنید، مانند اکونومی، بیزینس یا فرست کلاس، روی قیمت تأثیر می گذارد.

منبع: safar.today

آشنایی با تفریحات توریستی دبی

۳ بازديد

این تفریحات عبارتند از:

سفارش یک تور صحرا

در دبی می توانید تورهایی را در صحرا رزرو کنید. این تورها معمولاً شامل سواری بر روی جمل، اسکی‌ شنا، سفر با ماشین‌ های باتلاق و تجربه زندگی در خیمه ‌ها می‌ شوند.

 بازدید از پارک ‌ها و باغ ‌ها

 دبی دارای باغ ‌های زیبا و پارک ‌های طبیعی است که می توانید در آن ‌ها زمان بگذرانید. به عنوان مثال، پارک زعبیل (Zabeel Park)، پارک سافاری (Safari Park) و باغ میراکل گاردن (Miracle Garden) از جمله مقاصد محبوب هستند.

بازدید از موزه ‌ها و نمایشگاه‌ ها

 دبی دارای موزه ‌ها و نمایشگاه‌ های متعددی است که به شما امکان می ‌دهد با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید. موزه دبی (Dubai Museum)، موزه العرب (Al Fahidi Fort) و موزه جواهرات دبی (Dubai Jewel Museum) از جمله موزه‌ های معروف هستند.

تجربه پارک های تفریحی

دبی شهری است که پارک‌ های تفریحی فراوانی دارد. به عنوان مثال، پارک آبی و قایقرانی آتلانتیس، پارک تفریحی IMG Worlds of Adventure و پارک تفریحی دبی پارکس (Dubai Parks)  از جمله مقاصد محبوب هستند.

 خرید و تجربه مراکز خرید

 دبی یک مقصد خرید معروف است و این شهر دارای مجموعه‌ های بزرگی از مراکز خرید مانند دبی مال (Dubai Mall)، مول امارات (Mall of the Emirates) و دبی مارینا مال (Dubai Marina Mall)  است. در این مراکز خرید، شما می توانید از فروشگاه ‌های برندهای معروف جهانی خرید کنید.

 بازدید از جزایر مصنوعی

دبی دارای جزایر مصنوعی فوق العاده زیبا است که می توانید آنها را بازدید کنید. جزیره پالم جمیرا (Palm Jumeirah) و جزیره ورش (The World) از جمله مقاصد محبوب هستند.

تجربه غذاهای محلی و بین ‌المللی

دبی یک شهر غذا با تنوع بسیار است. شما می توانید تجربه غذاهای محلی و بین ‌المللی را در رستوران ‌ها و کافه ‌های مختلفی که در سراسر شهر قرار دارند، داشته باشید. همچنین، بازارهای محلی مانند بازار طعمه (Spice Souk) و بازار طلا (Gold Souk) نیز مکان ‌هایی عالی برای تجربه فضای محلی و خرید اقلام محلی هستند.

لذت بردن از فعالیت‌ های آبی

دبی دارای سواحل زیبایی است که به شما امکان تجربه فعالیت ‌های آبی مانند شنا، ورزش‌ های آبی و جت اسکی را می ‌دهد.

بازدید از برج خلیفه

 برج خلیفه، بالاترین برج جهان است و یکی از نمادهای شهر دبی محسوب می ‌شود. شما می ‌توانید به بالای برج صعود کنید و از مناظر شهر دبی و دریاچه خلیج فارس لذت ببرید.

بازدید از جزیره برج العرب

 برج العرب، یکی دیگر از نمادهای دبی است. شما می ‌توانید در سفر سه روزه به دبی به جزیره برج العرب دسترسی پیدا کنید و در رستوران ‌های معروف آن شام یا ناهار بخورید. این تنها چند فعالیت از مجموعه ‌ای است که در دبی وجود دارد. شهر دبی پر از فرصت ‌ها و تجارب متنوعی است و همواره چیز جدیدی برای اکتشاف و تجربه وجود دارد.

منبع: safar.today

عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

۳ بازديد

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

روش کاشت مو

روشهای مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و به طور کلی می توان آنها را به دو دسته سنتی و نوین تقسیم کرد:

روش های سنتی

روش SUT: در این روش، نواری از پوست سر از ناحیه پشت سر برداشته شده و سپس به قطعات کوچکتر تقسیم می شود و در نواحی کم پشت یا طاس کاشته می شود. این روش به دلیل ایجاد اسکار خطی در پشت سر، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های نوین

روش FUT: در این روش، فولیکول های مو به صورت جداگانه از ناحیه پشت سر برداشته شده و سپس در نواحی کم پشت یا طاس کاشته می شوند. این روش به دلیل عدم ایجاد اسکار خطی، محبوبیت بیشتری دارد.

روش FUE: در این روش، فولیکول های مو به صورت جداگانه و با استفاده از دستگاه های مخصوص از ناحیه پشت سر برداشته شده و سپس در نواحی کم پشت یا طاس کاشته می شوند. این روش به دلیل ظرافت و دقت بیشتر، هزینه بیشتری نسبت به روش FUT دارد.

میزان تخصص و تجربه پزشک

هزینه کاشت مو به تخصص و تجربه پزشک نیز بستگی دارد. پزشکان باتجربه و متخصص در زمینه کاشت مو، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به پزشکان کم تجربه تر دریافت می کنند. دلیل این امر، مهارت و دقت بیشتر پزشکان باتجربه در انجام عمل کاشت مو و همچنین نتایج بهتر و رضایت بخش تر برای بیماران است.

موقعیت مکانی کلینیک

هزینه کاشت مو در کلینیک های واقع در مناطق مرفه نشین شهر معمولاً بیشتر از کلینیک های واقع در مناطق دیگر است. دلیل این امر، بالا بودن هزینه اجاره و تجهیزات در این مناطق است.

تعداد گرافت های کاشته شده

هر چه تعداد گرافت های کاشته شده بیشتر باشد، هزینه کاشت مو نیز بیشتر خواهد بود. دلیل این امر، زمان و دقت بیشتر مورد نیاز برای انجام عمل کاشت مو است.

خدمات جانبی

برخی از کلینیک ها خدمات جانبی مانند مشاوره، مراقبت های بعد از عمل و آزمایش های قبل از عمل را به صورت رایگان ارائه می دهند، اما برخی دیگر این خدمات را به صورت جداگانه محاسبه می کنند.

منبع: zibaieclub.ir

رژیم فستینگ چه تاثیراتی بر بدن ورزشکاران دارد؟

۳ بازديد

این رژیم یکی از رژیم های غذایی مشهور می باشد. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته این رژیم می تواند باعث لاغری شود. با اینکه این رژیم لاغری می توانید فواید بسیاری را برای بدن فرد داشته باشد اما پژوهش ها نشان داده اند که رژیم فستینگ در روزه داری می تواند باعث از بین رفتن عضلات شود. در این مقاله سعی داریم رژیم فستینگ برای بدنسازان را باهم بررسی کنیم.

رژیم فستینگ باعث چه تاثیرات مثبتی بر روی بدن ورزشکاران می شود؟

این تاثیرات عبارتند از:

کاهش چربی

رژیم فستینگ معمولاً باعث کاهش وزن و چربی بدن می ‌شود. این موضوع می‌ تواند باعث بهبود ترکیب بدن و افزایش بافت عضلات شود. با کاهش چربی‌ های زائد، عضلات بیشتری قابل مشاهده هستند و شکل بدن بدنسازی بهبود می ‌یابد.

افزایش هورمون رشد

در بعضی از روش‌ های فستینگ، سطح هورمون رشد (GH) افزایش می ‌یابد. هورمون رشد نقش مهمی در رشد و تقویت عضلات دارد. این هورمون می ‌تواند ترمیم و بازسازی عضلات را تسریع کند و به رشد عضله کمک کند.

بهبود حساسیت انسولین

رژیم فستینگ می‌ تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد. این به معنای بهتر استفاده از قندهای خوراکی و کنترل بهتر سطح قند خون است. این امر می ‌تواند به مدیریت بهتر استفاده از گلیکوژن عضلات و انرژی در هنگام تمرین کمک کند.

تحریک مسیرهای آنابولیک

برخی از روش ‌های فستینگ مانند روش 16/8 (16 ساعت گرسنگی و 8 ساعت تغذیه) می‌ توانند به تحریک مسیرهای آنابولیک در بدن کمک کنند. این مسیرها شامل مسیر mTOR و مسیر IGF-1 هستند که نقش مهمی در رشد و تقویت عضلات دارند.

افزایش قدرت اکسیداسیون چربی

رژیم فستینگ می ‌تواند باعث افزایش قدرت بدن در اکسیداسیون چربی شود، به عبارت دیگر، بدن بیشتر از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند. که این موضوع می ‌تواند به افزایش دسترسی به چربی‌ های ذخیره شده و کاهش میزان استفاده از گلیکوژن عضلات در هنگام تمرین کمک کند. به هر حال، باید توجه داشت که این فواید ممکن است در همه افراد یکسان نباشد و به عواملی مانند نوع رژیم فستینگ، مدت زمان فستینگ، نوع رژیم فستینگ، بستگی دارد.

آیا رژیم فستینگ تاثیر بر روی عضله سازی ورزشکاران دارد؟

رژیم فستینگ ممکن است بر بدن بدنسازان تأثیری داشته باشد، اما برای عضله سازی می‌ تواند مکملی باشد و خود به تنهایی عامل اصلی برای رشد عضلات نیست. برای عضله سازی موثر، عوامل دیگری مانند تمرین مناسب، خوراک سالم و کافی، استراحت مناسب و توازن کالری در نظر گرفته شده باید وجود داشته باشد. در حالت فستینگ، ممکن است مصرف کالری کاهش یابد که می‌ تواند بر عملکرد و بازسازی عضلات تأثیر بگذارد.

 همچنین، در مدت زمان فستینگ، بدن گلیکوژن (ذخیره‌ انرژی در عضلات) ذخیره شده در کبد و عضلات را مصرف می‌ کند. این ممکن است منجر به کاهش انرژی در هنگام تمرین شود و عملکرد ورزشی را تحت الشعاع قرار دهد. به هرحال، برای عضله سازی مؤثر، رژیم غذایی باید حاوی مقدار کافی پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم باشد. همچنین، باید در تمرینات مناسب و با اندازه‌گیری تنش متغیر عضلات شرکت کرده و به استراحت کافی بپردازید.

منبع: healthyrecipe.ir

لاغری با دستگاه چگونه است؟

۴ بازديد

روش های درمان چاقی با توجه به تاثیر آن ها بر روی سلول های چربی به دو گروه دسته بندی می شوند:

تاثیر بر روی اندازه سلول های چربی مانند رژیم های لاغری، ورزش ها، جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده، بای پس و باندینگ شکمی

تاثیر بر کاهش تعداد سلول ها مانند عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک و لاغری با دستگاه های مختلف

انواع مختلف دستگاه های لاغری

برای لاغری با دستگاه می توان از انواع مختلف این دستگاه ها کمک گرفت.

دستگاه لاغری کویتیشن

دستگاه لاغری کویتیشن با استفاده از تکنیکی شبیه به سونوگرافی و با استفاده از امواج اولتراسوند موجب شکسته شدن سلول های چربی توسط مولکول های آب می شود. در حقیقت برخورد امواج اولتراسوند با مولکول های آب باعث تشکیل حباب های ریز در آب می شود که این فرایند کویتیشن نام دارد.

لاغری با دستگاه رادیوفرکانسی

دستگاه لاغری رادیو فرکانسی با گرم کردن سلول های چربی موجب شکسته شدن بافت همبند و آزادسازی اسید های چربی و انتقال آن ها به سیستم لنفاوی می شود. در اثر این فرایند بافت های چربی کوچک تر شده و سایز اندام های دارای چاقی مانند سینه، باسن، شکم، پهلو، ران و …کم می شود. علاوه بر این، به دلیل منقبض شدن پوست، پوست سفت تر شده و با افزایش میزان تولید کلاژن جوان سازی پوست هم اتفاق می افتد.

لاغری با دستگاه کرایولیپولیز

در روش کرایولیپولیز سلول های چربی به قدری سرد می شوند که بدن بتواند آن ها را شکسته و دفع کند. قرار گرفتن در دمای پایین موجب می شود که بافت چربی بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف، از بین برود.

لاغری با مزوتراپی

مزوتراپی محلولی است که از ترکیب هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها، عصاره گیاهان، مواد معدنی و مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین تشکیل شده است که تزریق مقدار کمی از آن به ناحیه مورد نظر باعث تجزیه چربی های رسوب شده می شود.

تاثیرات مزوتراپی

معمولاً مزوتراپی برای رفع چربی های رسوب کرده به زیر پوست به کار می رود اما در برخی موارد جهت جوان سازی پوست در دست، گردن و دیگر نقاط بدن هم استفاده می شود.

نکته: این روش برای چربی سوزی ران و پهلو مناسب است که بهتر است در کنار روش هایی مانند کویتیشن و کرایولیپوز انجام شود تا تاثیر بیشتری بر روی لاغری موضعی داشته باشد.

منبع: bariatricsurgery.ir

روش های کاهش BMI

۳ بازديد

در علم تغذیه مفهومی با عنوان شاخص توده بدنی یا BMI وجود دارد که برای سنجش قد و وزن یک فرد به کار می رود. در واقع این مفهوم ابزاری است که سلامت وزن فرد را با توجه به قدش تخمین می زند.

نحوه محاسبه BMI

برای محاسبه شاخص توده بدنی فقط کافیست قد و وزن خود را بدانید و از این فرمول استفاده کنید:

عدد وزن به کیلوگرم تقسیم بر عدد قد به متر به توان دو

روش های کاهش شاخص توده بدنی

با استفاده از روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم، می توانید شاخص توده بدنی خود را کاهش دهید.

دریافت برنامه غذایی صحیح از متخصص تغذیه

یکی از اصلی ترین علل چاقی عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و سبک تغذیه ناسالم است. پس در مرحله اول بسیار مهم است که مقدار کالری های دریافتی خود را کاهش دهید و غذاهای سالم مصرف کنید. به همین منظور لازم است به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید که با رعایت رژیم غذایی اصولی به کاهش وزن برسید.

انجام ورزش های قدرتی و هوازی

بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، حدود 150 دقیقه ورزش در طول هفته برای همه بزرگسالان ضروری است. اگر شاخص توده بدنی نشان از چاقی شما داشت سعی کنید زیر نظر یک مربی فعالیت های ورزشی داشته باشید تا بدون خسته شدن از ورزش خود لذت ببرید و به هدفتان برسید.

خواب کافی و کنترل اضطراب و استرس

بر اساس تحقیقات خواب کافی و با کیفیت در روند کاهش وزن تاثیر مثبتی دارد. اغلب افرادی که خواب کافی ندارند دچار پرخوری و اضافه وزن می شوند. علاوه بر خواب ناکافی، استرس هم مانع دیگری برای کاهش وزن است چرا که با نامتعادل کردن هورمون های بدن باعث پرخوری های عصبی می شود. برای داشتن خواب با کیفیت و کنترل سطح استرس خود سعی کنید از روش هایی مثل مدیتیشن کمک بگیرید.

منبع: bariatricsurgery.ir