آرشیو تیر ماه 1402

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

آشنایی با انواع فیلر و ماندگاری هر کدام

۱۵ بازديد

در حال حاضر انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند که عبارتند از:

فیلر اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده قندی ژل مانند است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این نوع فیلر با توجه به طبیعی و کم خطر بودن، در سطح جهانی محبوب ترین فیلر به شمار می آید. اسید هیالورونیک بعد از حدود 6 الی 12 ماه جذب بدن شده و اثرات حاصل از آن از بین می رود.

یکی از مزایای تزریق این نوع فیلر، علاوه بر ایجاد اثرات سریع و موقت، افزایش کلاژن سازی پوست در محل تزریق فیلر می باشد. به این صورت که در بلند مدت و بعد از چندین تزریق پوست، خود شروع به جوانسازی می کند.

فیلر پلی متیل متاکریلات

فیلر پلی متیل متاکریلات یکی از فیلرهای دانه درشت و دائمی است که اثر آن حدوداً تا 5 سال بعد از تزریق باقی می ماند. این فیلر که ماده ای مصنوعی می باشد، علاوه بر این که خطوط ناشی از خنده، اخم و … را در صورت پر می کند بلکه باعث کلاژن سازی در منطقه تزریق می شود.

معمولاً پزشکان ترجیح می دهند برای ترمیم نواحی مختلف صورت از این نوع فیلر استفاده نکنند چرا که دارای عوارضی بیشتر از فیلرهای کوتاه مدت هستند و ممکن است باعث کبودی و عفونت در محل تزریق شوند.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت

هیدروکسیل آپاتیت یک ماده بسیار ریز و میکروسکوپی است که در مقایسه با اسید هیالورونیک از همبستگی بیشتری در هنگام تزریق برخوردار است و به همین علت تاثیر و ماندگاری آن تا حدود یک سال دوام خواهد داشت. معمولاً پزشکان از این فیلر در کنار اسید هیالورونیک و برای نواحی خاص بدن استفاده می کنند.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید یکی از انواع فیلرهای غیر مستقیم است که اثر آن بعد از مدت زمانی معین و با تحریک کلاژن سازی در ناحیه تزریق مشخص می شود. این نوع فیلر یک ماده کاملاً مصنوعی است که قبلاً برای تولید نخ بخیه به کار میرفت.

از پلی لاکتیک اسید در نیمه پایینی صورت و برای برطرف کردن خطوط لبخند، حجم دهی لب و گونه استفاده می کنند. تزریق این فیلر در سه یا چهار دوره یک ماهه انجام می شود و اثری نیمه دائم و چندین ساله دارد.

سلول های چربی

در این روش چربی های بدن از طریق ساکشن از بدن خارج شده و به نواحی صورت و بدن تزریق می گردد. هرچند برای انجام این تکنیک استفاده از آرام بخش ضروری است و ممکن است در محل برداشت و تزریق عوارض ایجاد کند اما یکی از امن ترین روش های فیلر می باشد چرا که ماده تزریق شده از بدن خود شخص می باشد و احتمال بروز حساسیت را به حداقل می رساند.

منبع: zibaieclub.ir

رژیم جنرال موتورز در 7 روز

۱۱ بازديد

این نوع برنامه غذایی مخصوص فصل تابستان است، چرا که در طی آن میوه بسیاری مصرف می شود که معمولا فصل تابستان از تنوع بسیار بیشتری در این باره برخوردار است. این نوع رژیم با مصرف زیاد میوه آمیخته شده است و فرد در پی آن میزان زیادی از میوه جات را باید مصرف کند.

در ب، کاهش وزن یک هفته ای را تجربه خواهید کرد؛ البته این کاهش وزن دوام بسیاری نخواهد داشت ولی به هر صورت با کمک این رژیم می توانید به لاغری مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

رژیم جنرال موتورز برای زمانی که نیاز به کاهش وزن فوری دارید یا به مراسمی دعوت شده اید و می خواهید تناسب اندام داشته باشید مناسب است.

قوانین جنرال موتورز

  • می بایست به طور روزانه تا 12 لیوان آب بنوشید.
  • تنها در سه روز اولیه نباید فعالیت ورزشی داشته باشید .
  • انواع نوشیدنی های حاوی قند و گازدار مثل نوشابه ها در این برنامه غذایی ممنوع است.
  • مصرف انواع لوبیا در این رژیم ممنوع است.
  • به طور روزانه باید از سوپ مخصوص این رژیم مصرف کرد.

طرز تهیه سوپ جنرال موتورز

مواد مورد نیاز: پیاز، کلم (به دلخواه)، جعفری، فلفل دلمه ای، ساقه کرفس

میزان متعادلی از هر یک از این مواد اولیه را باید خرد کرده و با آب آن ها را پخت. از طعم دهنده هایی مثل آب نارنج یا آب لیمو ترش تازه  و مقدار کمی نمک می توانید استفاده کنید.

روند رژیم جنرال موتورز در طول یک هفته

این برنامه غذایی مناسب بازه زمانی هفت روزه طراحی شده است. رعایت منوی روزانه در طی این نوع رژیم، نیاز اصلی برای رسیدن به هدف کاهش وزن به حساب می آید.

به خاطر داشته باشید به غیر از منوی روزانه، مجاز به مصرف 2 یا 3 کاسه سوپ رژیم جنرال موتورز نیز هستید.

روند ارائه شده در ادامه این مطلب، صرفا برای پیروی از این رژیم محسوب نمی ‌شود؛ چرا که رژیم صحیح، رژیمی است که مختص خود فرد بر پایه نیازها و شرایط او تنظیم شده باشد. اما این روندی است که همه می توانند از آن کمک بگیرند. راهکار غلط به معنای پیروی از یک نسخه رژیم برای همه افراد است که امکان دارد نتایج منفی را در پی داشته باشد.

منبع: healthyrecipe.ir

هزینه فیلر لب چقدر است؟

۱۱ بازديد

هزینه فیلر لب یکی ار موارد مهمی است که افراد قبل از تزریق فیلر، به آن توجه می کنند. برای هزینه فیلر لب نمی توان قیمت واحدی را تعیین کرد چرا که عوامل مهمی بر آن تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند:

نوع و برند ژل

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه فیلر لب، نوع و برند ژل انتخابی است. ژل ها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی های منحصر بفرد هستند، مانند کشور سازنده، ترکیبات مورد استفاده و ماندگاری آن. توصیه می کنیم حتماً اصالت و نوع ژل خود را از پزشکتان بپرسید و از تزریق ژل های نامعتبر جداً خودداری کنید.

میزان ژل مورد نیاز برای تزریق

دومین عامل موثر بر روی هزینه فیلر لب، میزان ژل تزریقی است. عموماً یک سی سی برای حجم دهی لب ها کافیست اما برخی افراد تمایل دارند لب هایشان حجم بیشتری داشته باشد و باید مقدار بیشتری ژل تزریق کنند و هزینه فیلر لب برای آن ها افزایش پیدا می کند.

میزان ماندگاری

عامل موثر بعدی میزان ماندگاری فیلر مورد استفاده است. طبیعتاً هرچه ماندگاری افزایش پیدا کند، هزینه فیلر لب هم بیشتر خواهد شد.

دستمزد پزشک

دستمزد پزشک و نوع خدمات کلینیک یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه فیلر لب می باشد.

مزایای تزریق فیلر لب

از مهم ترین مزایای فیلر لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تزریق ژل می توان لب ها را قرینه سازی کرد. در برخی افراد بنا به دلایل مادرزادی و یا بر اثر اتفاق ممکن است لب ها قرینه نباشند، با تزریق ژل می توان این مورد را اصلاح کرد.
  • فرم دهی لب ها در کمترین زمان ممکن و متناسب با سلیقه فرد انجام می شود.
  • با تزریق ژل می توان چین و چروک اطراف لب ها را از بین برد.
  • نتیجه حاصل از تزریق ژل لب بسیار طبیعی و ظریف خواهد بود.
  • تزریق فیلر بدون درد و با بی حسی موضعی انجام می شود.
  • این روش زیبایی کاملاً ایمن و بی خطر است.

منبع: zibaieclub.ir

مزایا و معایب رژیم گیاه خواری

۱۴ بازديد

رژیم گیاه خواری یکی از رژیم لاغری پرطرفدار و سخت است. این رژیم دارای مزایا و معایبی است که در این مطلب آنها را عنوان می کنیم:

فواید و مزایا

برنامه های غذایی گیاهی فواید قابل‌ توجهی برای حفظ در سلامتی دارند.

  • در واقع، تحقیقات نشان داده اند که گیاه خواران به نسبت گوشت‌ خواران تمایل نسبتا بیشتری در حفظ کیفیت برنامه غذایی خود دارند و اکثرا از مواد مغذی مهم مثل فیبر، ویتامین سی، ویتامین  ای و منیزیم استفاده می‌ کنند.
  • امکان دارد برنامه غذایی گیاهی چندین مزیت مهم دیگر در تایید سلامتی نیز داشته باشد و همچنین ممکن است سبب کاهش وزن نیز بشود.
  • اگر در پی کاهش وزن هستید، تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی به رژیم گیاه خواری می ‌تواند یک راهکار مؤثر باشد.
  • در واقع مشخص شد که گیاه خواران به ‌طور میانگین در 4 ماه، حدود​​ 2 کیلوگرم کاهش وزن بیشتری به نسبت افراد غیر گیاهخوار را تجربه کردند.
  • به ‌علاوه، بر اساس مطالعه‌ ای نشان می دهد که گیاه خواران متمایل هستند که شاخص توده بدنی پایین تری از متوسط BMI داشته باشند.
  • همینطور امکان دارد گیاه‌ خواری سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان شود.

امکان تثبیت قند خون در برنامه غذایی گیاه خواری

تحقیقات بسیاری نشان می ‌دهد که امکان دارد برنامه ‌های غذایی گیاهی به حفظ سطح قند خون سالم کمک ویژه ای بکند. امکان دارد رژیم‌ های گیاه خواری نیز با تثبیت قند خون در ‌مدت زمان طولانی از ابتلا به دیابت نوع دوم جلوگیری کنند.

برنامه غذایی گیاه خواری اصولی، سلامت قلب را افزایش می دهد

رژیم‌ های گیاهی عاملان مؤثر در بیماری های قلبی را نیز کاهش می ‌دهند و به‌ حفظ سلامت قلب و بدن شما کمک می‌ کنند.

مطالعات دیگر نشانگر این مسئله هستند که ممکن است گیاه خواری با پایین آمدن فشارخون نیز همراه باشد. یکی دیگر از عوامل موثر در بیماری‌ های قلبی، فشارخون بالا می باشد.

عوارض پنهان

یک برنامه غذایی گیاهی می ‌تواند مغذی و سالم باشد اما امکان دارد ریسک کمبود های غذایی خاصی را نیز بیافزاید.

  • در زمان حذف گوشت یا دیگر محصولات حیوانی از برنامه غذایی خود، مهم است که مطمئن باشید که از منابع دیگر، این مواد مغذی اساسی را دریافت می کنید.
  • تحقیقات نشان می ‌دهد گیاه خواران بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر کمبود پروتئین، ویتامین B1، کلسیم، آهن و ید قرار دارند. کمبود این ریز مغذی ‌های اساسی می ‌تواند منجر به علائمی چون خستگی، ضعف و بی حالی، کم‌ خونی، پوکی استخوان‌ و مشکلات مربوط به تیروئید شود.
  • راهی ساده برای مطمئن شدن از دریافت غذای مناسب برای جبران این کاستی ها، جایگزین کردن موادی از جمله انواع میوه‌ ، سبزیجات، غلات حاوی سبوس، منابع پروتئینی و غذاهای غنی ‌شده است. مولتی ‌ویتامین ‌ها و مکمل ‌ها نیز گزینه دیگری برای تسریع مقدار مصرف شما و جبران کاستی های احتمالی هستند.

منبع: healthyrecipe.ir

سن مناسب تزریق فیلر بینی

۹ بازديد

در این بخش می خواهیم به پاسخ این سوال برسیم که سن مناسب تزریق فیلر بینی چه سنی است؟ همانطور که اشاره کردیم این روش، یک روش کاملاً غیر تهاجمی است که در صورت تزریق صحیح عوارض خاصی ندارد بنابراین اینطور به نظر می رسد که سن مناسب تزریق فیلر بینی زمانی است که به سن قانونی رسیده باشید و نسبت به تصمیم خود اطمینان کافی داشته باشید.

با این وجود متخصصین به تزریق فیلر و پرکننده های پوستی قبل از 20 سالگی هشدار می دهند و سن مناسب تزریق فیلر بینی را زمانی می دانند که صورت و بینی به رشد کافی رسیده باشد. علاوه بر این بعد از 60 سال را سن مناسب تزریق فیلر بینی نمی دانند.

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر بینی

همه افرادی که قصد تغییر فرم طبیعی بینی خود را دارند و حتی افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده اند ولی از نتیجه آن رضایت ندارند می توانند از روش تزریق فیلر استفاده کنند. با این حال افراد زیر کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر بینی می باشند:

  • روی سطح بینی خود فرورفتگی، گودی و ناهمواری دارند.
  • دارای برجستگی روی بینی هستند.
  • دچار شکستگی و انحراف بینی شده اند.
  • بینی آن ها در دو طرف نامتقارن است.
  • نوک بینی افتاده ای دارند.
  • قوز بینی دارند.

کاندیدای نامناسب برای تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی به افرادی با شرایط زیر توصیه نمی شود:

  • بانوان باردار یا شیرده به هیچ وجه نباید تزریق فیلر انجام دهند.
  • افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، نمی توانند تزریق فیلر انجام دهند.
  • افرادی که در محدوده سن مناسب تزریق فیلر بینی قرار ندارند.
  • کسانی که به بیماری خود ایمنی مانند لوپوس مبتلا هستند بهتر است این روش زیبایی را امتحان نکنند.
  • افراد مبتلا به سینوزیت بعد از مشورت با پزشک تزریق فیلر انجام دهند.
  • افرادی که به لیدوکائین و محصولات دارای هیالورونیک اسید آلرژی دارند.

منبع: zibaieclub.ir

عادات غذایی فرانسوی ها

۱۰ بازديد

نگرش فرانسوی ها به تغذیه با آمریکایی ها و ایرانی ها متفاوت است، سبک غذایی آن ها به شرح زیر می باشد:

  • آن ها عاشق غذا هستند اما به هیچ وجه پرخوری نمی کنند.
  • رژیم غذایی فرانسوی کمک می کند لذت غذا خوردن به اندازه را با شکم درد بر اثر پرخوری عوض کنید.
  • فرانسوی ها هنگام غذا خوردن بسیار سخت گیر هستند و هر چیزی را نمی خورند.
  • افراد اهل فرانسه زمان زیادی را صرف غذا خوردن می کنند و گاهی صرف یک وعده آن ها تا دو ساعت زمان می برد.
  • مردمان فرانسه اهل میان وعده نیستند و در بین روز فقط یک نوشیدنی ساده یا چای میل می کنند.
  • آن ها هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نمی کنند و غذاهای مغذی و سالم را جایگزین غذاهای پرچرب و پرکالری می کنند.
  • وعده صبحانه برای فرانسوی ها از اهمیت کمتری نسبت به وعده های دیگر برخوردار است.
  • پنیر، گوشت، سبزیجات، میوه های تازه و ماهی از اصلی ترین غذاهای آن هاست.
  • روش کالری شماری در بین این افراد و طرفداران رژیم فرانسوی جای ندارد و آن ها با رعایت تعادل در غذا خوردن به تناسب اندام می رسند.

مواردی که ذکر کردیم از عادات غذایی مردمان فرانسه است و کسانی که این سبک را در پیش بگیرند می توانند به تناسب اندام و سبک زندگی سالم برسند.

مشخصات وعده صبحانه در رژیم فرانسوی

اولین وعده غذایی در روز صبحانه است که معمولاً در ساعت 8 صبح صرف می شود. در رژیم فرانسوی بیشتر از نان و پنیر برای وعده صبحانه استفاده می شود. همانطور که اشاره کردیم فرانسوی ها این وعده را خیلی مهم نمی دانند درست برعکس ما و رژیم های غذایی مان که در آن ها صبحانه اصلی ترین وعده غذایی به حساب می آید.

مشخصات وعده ناهار در رژیم فرانسوی

وعده ناهار در رژیم فرانسوی از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولاً در ساعت یک ظهر صرف می شود. این وعده شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر است. جگر غاز، صدف و خاویار از محبوب ترین غذاهای فرانسه است که خوردنشان در این رژیم آزاد است.

مشخصات وعده شام در رژیم فرانسوی

بزرگ ترین و رسمی ترین وعده غذایی در بین فرانسوی ها وعده شام است که زمان زیادی را هم صرف آن می کنند. آن ها معمولاً شام را در ساعت 8 شب میل می کنند و برای آن حدود 2 ساعت زمان می گذارند. برخلاف تصورتان این وعده دارای غذاهای زیادی نمی باشد بلکه بیشتر شامل سبزیجات، سوپ و تخم مرغ است.

آن ها سعی می کنند در این وعده بسیار آهسته غذا بخورند و حین خوردن از معاشرت با دیگران لذت ببرند.

منبع: healthyrecipe.ir

فیلر زیر چشم

۱۱ بازديد

گودی زیر چشم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در اثر بالا رفتن سن، استفاده همیشگی از عینک، مشکلات کبدی و … بروز پیدا می کند و باعث کاهش زیبایی چهره می شود. برای رفع این مشکل می توان از تزریق فیلر زیر چشم کمک گرفت که به عنوان یک ژل پر کننده باعث از بین رفتن تیرگی های اطراف چشم می شود.

مراحل تزریق فیلر به زیر چشم

  • مراحل تزریق فیلر زیر چشم به شرح زیر می باشد:
  • در ابتدا پزشک محل تزریق را توسط پمادهای موضعی مانند لیدوکائین بی حس می کند.
  • سپس مایع پرکننده را به وسیله سوزن های ظریف به زیر چشم تزریق می کند.
  • تزریق فیلر به زیر چشم در مدت زمان 10 الی 20 دقیقه انجام می شود.

مزایا

تزریق ژل زیر چشم اثرات مثبتی به همراه دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • از بین رفتن گودی زیر چشم
  • از بین رفتن تیرگی و سیاهی زیر چشم( برخی از افراد این مشکل را در سنین جوانی تجربه می کنند که در این موارد گفته می شود علل آن ژنتیکی می باشد)
  • از بین رفتن پف زیر چشم
  • جوانسازی پوست اطراف چشم
  • بهبود آبرسانی پوست و تحریک پوست برای کلاژن سازی بیشتر
  • رفع چین و چروک های زیر چشم
  • مهم ترین مزیت تزریق فیلر به زیر چشم این است که نتیجه آن در مدت زمان کوتاهی بعد از تزریق قابل مشاهده است.
  • این روش زیبایی کاملاً ایمن و بی خطر است.

ماندگاری فیلر زیر چشم

تزریق فیلر یک روش موقت برای از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم است که با توجه به عوامل مختلف مانند برند ژل تزریقی و شرایط بدنی فرد بین 6 الی 9 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن فیلر جذب بدن شده و اثر آن از بین می رود. بنابراین برای این که چهره ای جوان و شاداب داشته باشید بهتر است قبل از محو شدن اثر فیلر نسبت به ترمیم آن و تزریق مجدد اقدام کنید.

منبع: zibaieclub.ir

آشنایی با رژیم گیاه خواری

۱۰ بازديد

رژیم گیاه خواری در سال‌ های اخیر محبوبیت وسیعی در بین افراد پیدا کرده است. بر اساس بعضی تحقیقات گفته می شود که گیاه خواران تا 18٪ از جمعیت کل جهان را تشکیل می ‌دهند . داشتن یک برنامه غذایی گیاهی مناسب و حذف کردن گوشت از وعده های غذایی، علاوه بر جنبه اخلاقی و زیست‌ محیطی امکان دارد خطر مبتلا شدن به بیماری های مزمن را کاهش دهد و همچنین سبب کاهش وزن و لاغری شما بشود.

رژیم گیاه خواری چیست؟

رژیم گیاه خواری شامل اجتناب از مصرف انواع گوشت، ماهی و مرغ و غیره است.

افراد به طور معمول به علل شخصی، مذهبی و یا مباحث اخلاقی مثل حقوق حیوانات، رژیم گیاه خواری را انتخاب می‌ کنند. بعضی دیگر از افراد به علل زیست ‌محیطی گیاه خوار می شوند و رژیم گیاه خواری را در پی می گیرند، زیرا تولید دام سبب افزایش نشر گازهای گلخانه ‌ای می ‌شود که موثر در تغییرات آب و هوایی می‌ باشد و همچنین به میزان بسیاری از آب، منابع طبیعی و انرژی نیاز دارد.

انواع رژیم گیاه خواری

انواعی از رژیم‌ گیاه خواری وجود دارد که در هر کدام از آن‌ ها، محدودیت ‌های مصرفی متفاوت است. شایع ‌ترین انواع رژیم‌ های گیاهی عبارتند از:

برنامه غذایی لاکتو  گیاه خواری

انواع گوشت، ماهی، مرغ و تخم‌مرغ را از برنامه غذایی حذف کرده اما از محصولات لبنی در وعده‌ های غذایی خود استفاده می کنند.

برنامه غذایی لاکتو اوو گیاه خواری

انواع گوشت، مرغ و ماهی را از برنامه غذایی خود حذف می‌ کنند، اما مصرف تخم‌مرغ و لبنیات دارند.

برنامه غذایی اوو گیاه خواری

گوشت، مرغ، ماهی و لبنیات را از رژیم خود حذف کرده و فقط در کنار رژیم خود از تخم‌ مرغ استفاده می ‌کنند.

برنامه غذایی وگان گیاه خواری

وگان دشوار‌ترین رژیم گیاه خواری است که در آن انواع گوشت، ماهی، مرغ و تخم‌مرغ، محصولات لبنی و مواد خوراکی تهیه شده از آن ها حذف می‌ شود.

برنامه غذایی پسترین

می توان گفت در این رژیم تقریباً افراد نیمه گیاه‌ خوار هستند و با این حال که گوشت و مرغ مصرف نمی کنند اما از ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات استفاده می کنند.

منبع: healthyrecipe.ir

هزینه فیلر بینی چقدر است؟

۱۱ بازديد

در مورد هزینه فیلر بینی نمی توان یک قیمت واحد را تعیین کرد، چرا که عوامل بسیاری در تعیین این هزینه موثرند. این عوامل عبارتند از:

میزان تجربه پزشک مورد نظر

تجربه و مهارت پزشک مورد نظر ارتباط مستقیمی با هزینه فیلر بینی دارد. پزشکان با تجربه و ماهر قطعاً هزینه بیشتری برای تزریق فیلر دریافت می کنند و این هزینه بیشتر ارزشش را دارد چرا که احتمال بروز عوارض به حداقل می رسد و نتیجه دلخواه حاصل می شود.

نوع و میزان فیلر مورد نیار

یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه فیلر بینی، نوع و میزان فیلر تزریقی می باشد. هر چه نوع فیلر باکیفیت تر و میزان آن بیشتر باشد، هزینه مورد نیاز هم افزایش پیدا می کند.

مکان کلینیک

انجام خدمات پزشکی و تزریق فیلر در مناطق بالای شهر قاعدتاً از هزینه بالایی برخوردار است.

آیا بیمه هزینه فیلر بینی را پرداخت می کند؟ این سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، در پاسخ به آن باید بگوییم که خیر، تزریق فیلر چون یک روش زیبایی است تحت پوشش های بیمه ای قرار نمی گیرد.

تزریق فیلر بینی برای چه کسانی ممنوع است؟

هر چند که تزریق فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی است و عوارض خاصی ندارد، اما افرادی که در ادامه ذکر می کنیم باید از انجام آن اجتناب کنند.

  • بانوان باردار یا شیرده
  • افراد زیر 18 سال
  • افرادی که دارای اختلالات و مشکل خونی هستند.
  • افرادی که به بیماری های خود ایمنی یا دیابت مبتلا می باشند.
  • افرادی که به لیدوکائین و محصولات حاوی هیالورونیک اسید حساسیت دارند.
  • افرادی که از قرص های انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند.
  • افرادی که در ناحیه دندان و لثه دارای عفونت هستند.

منبع: zibaieclub.ir

کاهش وزن سریع با رژیم کانادایی

۱۲ بازديد

امروزه شاهد انواع مختلفی از رژیم های لاغری هستیم که هر کدام ادعا می کنند باعث کاهش وزن سریع می شوند. یکی از این رژیم ها، رژیم کانادایی نام دارد که با ارائه برنامه غذایی خاص منجر به  لاغری در مدت کوتاهی می شود. اما سوال اینجاست که آیا کاهش وزن با این رژیم لاغری پایدار است یا خیر؟

رژیم کانادایی چیست؟

رژیم غذایی کانادایی روشی موثر برای کاهش وزن سریع است که محدودیت های سختی دارد و پیروی از آن برای همه افراد مناسب نیست. اگر در وضعیت سلامتی کامل قرار دارید و قصد دارید که در مدت کوتاهی وزن خود را کاهش دهید می توانید از این رژیم کمک بگیرید.

طبق بررسی های انجام شده، با رژیم لاغری کانادایی می توان در طول 13 الی 15 روز، حدود 10 کیلو وزن کم کرد.

ویژگی های رژیم کانادایی

اصلی ترین ویژگی این رژیم، کاهش وزن سریع است. همانطور که اشاره کردیم در حدود دو هفته کاهش وزن 10 کیلویی اتفاق می افتد و شما در این مدت باید سعی کنید فعالیت های سبک روزانه را افزایش دهید و مواد غذایی سالم و مقوی مصرف کنید.

نکته قابل توجه در این رژیم این است که کاهش وزن پایدار نیست و بعد از مدتی وزن به حالت اولیه برمی گردد هر چند رژیم لاغری کانادایی ادعا می کند که متابولیسم بدن را برای همیشه تغییر می دهد تا کاهش وزن پایدار بماند اما تحقیقات خلاف این ادعا را ثابت کرده است.

قوانین رژیم لاغری کانادایی

قوانین این رژیم عبارتند از:

  • آب فراوان بنوشید.
  • اگر رژیم خود را شکستید تا 6 ماه باید صبر کنید و مجدد آن را شروع کنید.
  • بعد از پایان دوره رژیم می توانید به سبک غذایی همیشگی خود برگردید.
  • اگر 13 روز از این رژیم را پشت سر گذاشتید دیگر تا دو سال نمی توانید به سراغ آن بروید.
  • در طول دوره رژیم باید از فعالیت بدنی پرهیز کنید چرا که توانایی و انرژی لازم برای انجام آن ها را نخواهید داشت.

منبع: healthyrecipe.ir