آرشیو شهریور ماه 1402

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

آشنایی با بعضی بیماری های مرتبط با چاقی

۸ بازديد

چاقی و اضافه‌ وزن از دغدغه‌ های بسیاری از افرادی است که با سبک نادرست زندگی و یا در مواردی به‌ صورت ارثی دچار آن هستند. بیماری‌ هایی وجود دارد که مرتبط با چاقی هستند. بر طبق شاخص توده بدنی اگر عدد آن برابر یا بالاتر از عدد 30 باشد فرد چاق محسوب می‌شود و بهتر است به دنبال یک رژیم لاغری باشد. چاقی نیز می‌تواند احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌ ها را افزایش دهد. برخی از این بیماری‌ ها می‌توانند عوارض جبران‌ ناپذیر و حتی مرگ را به دنبال داشته باشند. این بیماری‌ ها شامل:

  • سکته و بیماری‌ های قلبی
  • فشارخون بالا
  • دیابت
  • بعضی از انواع سرطان
  • بیماری کیسة صفرا و سنگ صفرا
  • استئوآرتریت
  • نقرس
  • مشکلات تنفسی، مانند آپنه خواب و آسم

بیماری‌ های مرتبط با چاقی

در این قسمت بیماری‌ های مرتبط با چاقی یا به عبارتی عوارض چاقی را بررسی خواهیم کرد. نام‌ بردن این بیماری‌ها به این معنا نیست که افرادی که چاق هستند، این بیماری‌ ها را تجربه خواهند کرد. اما درصورتی‌ که یکی از افراد خانواده شما دارای سابقه ابتلا به این بیماری‌ ها را داشته باشد، این احتمال را در شما نیز افزایش خواهد داد. با ادامه مقاله همراه ما باشید:

سکته و بیماری‌ قلبی

اضافه‌ وزن و چاقی می‌تواند باعث افزایش فشارخون و کلسترول شود که همین امر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش خواهد داد. در این حالت کاهش وزن می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد. 

دیابت نوع دوم

دیابت به‌ عنوان ناتوانی بدن در تنظیم و کنترل سطح قند خون تعریف می‌شود. افزایش مداوم و طولانی ‌مدت قند خون با آسیب به عروق خونی، اعصاب و چندین اندام همراه است. این عارضه یکی از بیماری‌ هایی است که با چاقی مرتبط است. دیابت یک بیماری مزمن است که زمانیکه مقدار زیادی قند در خون موجود باشد، به وجود می‌آید. در حقیقت علت اصلی دیابت کاهش انسولین یا مقاومت در برابر انسولین می‌باشد. برای درمان دیابت نوع دوم می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • وزن خود را کاهش دهید
  • از رژیم لاغری اصولی زیر نظر پزشک استفاده کنید
  • به‌اندازه کافی بخوابید
  • ورزش کنید

کبد چرب

کبد چرب یا استئاتوز کبدی به تجمع بیش از حد چربی در کبد اشاره دارد.. بیمارانی که فشارخون بالا، کلسترول بالا، اضافه‌ وزن یا چاقی دارند و دیابت یا مقاومت به انسولین دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب هستند بهتر است برای جلوگیری از این حالت وزن خود را به حد نرمال نزدیک کنید.

اطلاعات بیشتر در healthyrecipe.ir

ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

۷ بازديد

ابروها یکی از اصلی ترین اجزای صورت هستند که خوش حالت بودن آن ها تاثیر بسیاری بر روی زیبایی چهره دارد. برخی از افراد در اثر عوامل مختلف به ریزش ابرو دچار می شوند و برای درمان آن از روش کاشت ابرو کمک می گیرند. این روش یکی از جدیدترین روش های زیباسازی ابرو می باشد که جایگزین روش هایی مانند تاتو و هاشور شده است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالتان برسید.

میزان ماندگاری کاشت ابرو و عوامل تاثیرگذار بر آن

در حالت کلی ماندگاری کاشت ابرو دائمی است و افرادی که از این روش استفاده می کنند برای همیشه ابروهایی زیبا و خوش حالت خواهند داشت اما برخی موارد وجود دارند که بر مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو تاثیرگذار هستند. در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

قوی بودن فولیکول های کاشته شده

ماندگاری کاشت ابرو تا حد زیادی به قوی بودن فولیکول های کاشته شده بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم فولیکول ها را معمولاً از اطراف سر و کناره های گوش برمی دارند که دوام بیشتری دارد اما خب انتخاب محل اهدا با نظر پزشک متخصص انجام می شود و او باید با مهارت و تجربه ای که دارد قوی ترین فولیکول ها را انتخاب و جدا کند.

تکنیک های مورد استفاده در کاشت

تکنیک هایی که پزشک برای کاشت به کار می برد، تاثیر بسیاری بر روی ماندگاری کاشت ابرو و رضایت شما از نتیجه کاشت دارد. پزشک باید با توجه به شرایط شما بهترین تکنیک کاشت را از بین تکنیک های FIT، FUT و SUT انتخاب کرده و آن را انجام دهد.

رسیدگی و مراقبت از ابروها

از دیگر عوامل موثر بر ماندگاری کاشت ابرو می توان به مراقبت از ابروها اشاره کرد. شما باید روز بعد از کاشت به پزشک مراجعه کنید تا پانسمان ابروهایتان را باز کرده و معاینات لازم را انجام دهد. توصیه های ارائه شده توسط پزشک در این مرحله بسیار مهم است و باید برای انجام آن ها دقت کافی داشته باشید تا ماندگاری کاشت ابرو برای شما دائمی باشد.

هزینه کاشت ابرو

برای هزینه کاشت ابرو نمی توان یک مبلغ واحدی را در نظر گرفت چرا که عوامل بسیاری بر آن موثر هستند. برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • روش کاشت ابرو
  • تعداد گرافت های مورد نیاز
  • دستمزد پزشک
  • نوع کلینیک
  • هزینه های جانبی

منبع: zibaieclub.ir

چرا کاهش وزن قبل بارداری اهمیت دارد

۱۰ بازديد

امروزه بسیاری از زنان به اضافه وزن و چاقی مفرط مبتلا هستند. چاقی تاثیر منفی بر سیستم های بدن، از جمله سلامت باروری و توانایی شما برای باردار شدن می گذارد. بهتر است بدانید که اغلب زنان ناباور چاق هستند؛ بنابراین داشتن وزن متناسب از اهمیت زیادی برای باردار شدن برخوردار است. اما این اضافه وزن به چه معناست؟ به لحاظ پزشکی اگر شاخص توده بدنی بیش از 30 باشد؛ نشان دهنده چاقی مفرط بوده و موجب اختلالات باروری می شود.

آیا می توان در دوران بارداری وزن کم کرد؟

معمولا کاهش وزن در دوران بارداری توصیه نمی گردد. ممکن است باعث ایجاد یک سری عوارض خاص به خصوص برای جنین شود. به این معنی که کاهش وزن در دوران بارداری می تواند در رشد جنین اثر بگذارد و مشکلات جدی برای آن بوجود آورد. بنابراین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کرده و از رژیم مخصوص بارداری استفاده کنید.

چگونه می توان قبل از اقدام به بارداری و بعد از بارداری وزن کم کرد؟

شکی نیست که کاهش وزن به افزایش شانس باردار شدن کمک می کند. همچنین می تواند پس از تولد نوزاد شما را سالم و فعال نگه دارد. بنابراین داشتن یک برنامه منظم و تحت نظر پزشک  می تواند شما را به این هدف برساند. این برنامه به شکل زیر است:

وزن هدف را تعیین کنید

وزن هدف یا مقدار وزنی که باید کاهش دهید به شما می گوید که چقدر زمان برای کاهش وزن نیاز است. به طور کلی، شاخص توده بدنی (BMI) بین 18،5 و 24.9 وزن سالم در نظر گرفته می شود. از دست دادن حدود 900  گرم در هفته ایمن ترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن است. شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا بفهمید وزن مطلوب شما چقدر است. استفاده از یک رژیم لاغری اصولی قبل از بارداری تا وقتی که به وزن مطلوب خود برسید تضمین می کند که با بهترین وزن وارد بارداری خود شده اید.

داشتن رژیم غذایی سالم

بهتر است از یک رژیم لاغری سالم و متعادل پیروی کنید که از 5 گروه غذایی مهم تشکیل شده است: سبزیجات و حبوبات. میوه ها، نان و غلات سبوس دار، شیر، ماست، پنیر، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، دانه ها و آجیل. فراموش نکنید که غذاهای فست فود، بیسکویت، چیپس و گوشت های چرب را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید.

اطلاعات بیشتر درhealthyrecipe.ir

فیلر چانه برای چه کسانی مناسب است؟

۱۳ بازديد

در پزشکی زیبایی ژل های تزریقی هستند که برای فرم دادن، زاویه دار کردن چانه و خط فک مورد استفاده قرار می گیرند. این ها به فیلر مشهور هستند و فیلر از مواد پر کننده مانند هالورونیک اسید تشکیل می شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به راحتی بدن با این ماده سازگار است. بنابراین فیلر چانه پر کننده های طبیعی برای زیباسازی و رفع عیوب چانه استفاده می شوند.

تزریق ژل چانه برای چه افراد مناسب است؟

با این روش درمانی اغلب مشکلات زیبایی مربوط به چانه رفع می شود، افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند می توانند برای درمان از فیلر استفاده کنند:

  • وجود چین و چروک عمیق در بافت چانه
  • نوک چانه تیز یا مسطح
  • افتادگی چانه
  • عقب بودن چانه
  • بزرگ بودن چانه
  • کم حجم بودن و نامشخص بودن چانه
  • گودی در نوک چانه

مراحل فیلر چانه به چه صورت است؟

این روش درمانی با طی کردن مراحل زیر انجام می شود:

  • در اولین مرحله باید چانه توسط پزشک معاینه شود تا نوع مشکل مشخص شود.
  • استریل کردن محل تزریق توسط پزشک ضروری است.
  • برای بی حس کردن محل تزریق باید پزشک از بی حس کننده موضعی استفاده کند.
  • باید میزان مشخصی از ژل به محل مورد نظر تزریق شود.

هزینه فیلر چانه چقدر است؟

تزریق ژل به چانه نیز مانند سایر روش های زیبایی مثل فیلر لب شامل هزینه های است، که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • مقدار ژل مورد استفاده برای تزریق به چانه در هزینه این روش تاثیر دارد، هرچه مقدارش بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است.
  • کیفیت و میزان ماندگاری ژل مورد استفاده نیز در قیمت نهایی تزریق ژل موثر است.
  • برند ژل، انواع مختلفی از برند ها در بازار وجود دارند که در مواد و ماندگاری با هم تفوات دارند.
  • ناحیه مورد نظر برای تزریق ژل، اگر لازم به تزریق ژل به ناحیه بیشتری باشد، هزینه نیز بالا می رود.
  • دستمزد پزشک( عمومی یا متخصص) متفاوت است. معمولا متخصص هزینه بیشتری دریافت می کند.
  • تجهیزات مطب یا کلینیک و امکانات مورد استفاده در انجام این روش درمانی جزء هزینه  های جانبی است.
  • محل مورد نظر، معمولا محل های شمال شهر تهران به دلیل بالا بودن هزینه اجازه و سایر هزینه ها مبلغ بیشتری دریافت می کنند.
  • بیمه طرف قرارداد ممکن است هزینه درمان را بر عهده بگیرد.

اطلاعات بیشتر در زیبایی کلاب

علت ریزش ابرو بعد از کاشت

۱۰ بازديد

یکی از عوارض کاشت ابرو ریزش آن بعد از کاشت است، این عارضه طبیعی است و بعد از گذشت یک مدت کوتاه برطرف می شود، اما در برخی موارد ممکن است به دلایل دیگری بعد از کاشت، ریزش رخ دهد.

علت ریزش ابرو دو هفته بعد از کاشت چیست؟ بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی می افتد؟

بعد از گذشت دو هفته از کاشت ابرو تقریبا تمامی موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند و این ریزش مو تا حدود یک ماه بعد از کاشت ادامه دارد؛ احتمال دارد همه موها ریزش کنند و یا فقط برخی از آن ها دچار ریزش شوند. این مرحله ی ریزش ابرو بعد از کاشت از مراحل رشد ابرو است.

دلیل اصلی ریزش اولیه بعد از کاشت این است که ساقه مو به عنوان یک بافت مرده به حساب می آید و ریشه به جای اینکه برای رشد و تولید ساقه انرژی صرف کند، خود را با محیط جدید انطباق می دهد.

 در اصل ریشه مو به دلیل التهاب در محل کاشت دچار شوک شده و تا زمان خارج شدن از این شوک و سازگار شدن با محیط جدید ریزش مو وجود دارد و بعد از گذشت این دوره موها شروع به رشد می کنند.

کاشت ابرو در کلینیک های نامعتبر توسط افراد غیر متخصص

اگر فردی برای کاشت ابرو در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص دقت کافی نداشته باشد، احتمال بروز عوارضی مانند عدم رشد مو ها و ریزش آن ها وجود دارد. در کلینیک های نامعتبر یا مکان هایی که هزینه کاشت ابرو خیلی پایین است ممکن است کاشت ابرو توسط یک فرد غیر متخصص و یا یک پزشک بی تجربه انجام شود.

ریزش ابرو بعد از کاشت به دلیل عدم رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو

اگر بعد از کاشت به خوبی از محل کاشت مراقبت نشود، احتمال آسیب به محل کاشت وجود دارد. بعد از کاشت باید دوره نقاهت و بهبودی را به خوبی سپری کرد و فرصت لازم را برای رویش مجدد موها داد، اما در صورت آسیب و وارد شدن ضربه، موها رشد نمی کنند و یا در صورت رشد ضعیف هستند و ابروها می ریزند.

منبع: zibaieclub.ir

نکات مهم بهترین رژیم لاغری

۱۰ بازديد

در همه رژیم‌های غذایی رعایت موارد زیر به فرد کمک ‌می‌کند تا بتواند به هدف مورد نظر خود یعنی کاهش وزن مناسب و سالم برسد.

کاهش مصرف کربوهیدرات

در بیشتر رژیم‌ها مبنا بر کاهش مصرف کربوهیدرات‌ است و این بهترین کاری است که هر فردی برای کم کردن وزن خود باید انجام دهد. اگر شما مصرف کربوهیدرات را کم کنید، اشتهای شما کاهش می‌یابد و به دنبال آن کاهش وزن صورت می‌گیرد.

در اینجا منظور از کربوهیدارت، کربوهیدرات مضر مثل قند و نشاسته هستند. در کنار محدویت قند و نشاسته، مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدارت سالم مثل میوه و سبزیجات در رژیم لاغری توصیه می‌شود.

خوردن وعده صبحانه

خوردن صبحانه از اصول مهم، بهترین رژیم لاغری است. اگر شما قصد کاهش وزن دارید حذف کردن صبحانه از برنامه‌ی غذایی بزرگ‌ترین اشتباه است. حذف صبحانه و نخوردن آن باعث می‌شود که شما گرسنه بمانید، کالری دریافت نکنید و در وعده‌ی بعدی برای جبران این گرسنگی و دریافت کالری بیشتر، پرخوری کنید. داشتن خواب کافی

با توجه به توضیحاتی که در زیر نوشته ایم بهترین رژیم لاغری باید همراه با خواب کافی باشد:

کمبود خواب سبب اختلال در هورمون‌های کنترل کننده اشتها و دستگاه گوارش می‌شود. دو هورمون گرلین و لپتین هورمون‌هایی هستند که دستور گرسنگی و سیری را به بدن می‌دهند. گرلین هورمون گرسنگی است و به شما می‌گوید چه زمان باید غذا بخورید و لپتین هورمون سیری است و به شما دستور می‌دهد خوردن را متوقف کنید.

مصرف آب کافی

همیشه در بهترین رژیم لاغری مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن توصیه می‌شود. با مصرف آب متابولیسم پایه و سوخت ساز بدن افزایش می‌یابد. همچنین مصرف آب قبل از غذا به  عنوان یک کاهش دهنده اشتها عمل می‌کند. مصرف آب کافی در هنگام رژیم گرفتن باعث می‌شود که آب بدن حفظ شود و شما به کم آبی دوچار نشوید.

کنترل محیط اطراف خود

کنترل محیط اطرف خود را در دست بگیرید. این به این معنی است که بر آشپزخانه و غذایی که درست می‌شود نظارت داشته باشید و غذایی مصرف کنید که متناسب با رژیم شما باشد اگر آشپزی بر عهده خودتان است اینکار بسیار راحت است و اگر کسی دیگری اینکار را انجام می‌دهد با او هماهنگ باشید.

ورزش کردن و داشتن فعالیت

داشتن فعالیت مفید و ورزش کردن در کنار رژیم لاغری بسیار اهمیت دارد. فعالیت و تحرک در سوخت ساز تاثیر دارد و سبب افزایش سوخت ساز بدن و سوختن چربی اضافی بدن می‌شود.

بهترین رژیم لاغری

در اینجا به برخی از بهترین رژیم‌های لاغری اشاره خواهیم کرد:

اطلاعات بیشتر در healthyrecipe.ir

رژیم درمان کم خونی

۹ بازديد

بسیاری از افراد کم خونی دارند ولی کم خونی در آنها تشخیص داده نشده است، برخی افراد که مبتلا به کم خونی هستند از احساس سستی و خستگی همیشگی، احساس کسالت عمومی و ناتوانی در تمرکز شکایت دارند، که پزشکان در صورت تشخیص وجود کم خونی، رژیم درمان کم خونی را به این افراد معرفی می کنند.

انواع کم خونی

  • آنمی میکروسیتیک:کمبود هموگلوبین است که می تواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله کمبود آهن، دشواری در سنتز پروتئین، مسمومیت و یا کم خونی های ارثی و بیماری های مزمن داشته باشد.
  • آنمی نورموسیتیک:به علت خونریزی، کم خونی ناشی از بیماری های مزمن و نارسایی مغز استخوان می تواند رخ دهد.
  • آنمی ماکروسیتیک: ناشی از کمبود ویتامین ب 12 یا اسیدفولیک و یا هر دو مربوط می شود.
  • آنمی پرنشیوز: ناشی از یک واکنش خود ایمنی است که سلول های دیواره معده تخریب شده و ویتامین ب 12 جذب نمی شود.
  • کم خونی در نوزدان نارس:به دلیل کمبود هورمون اریتروپویتین اتفاق می افتد.
  • کم خونی همولیتیک:دلایل مختلفی از جمله واکنش های خود ایمنی یا ژنتیکی می تواند داشته باشد.
  • کم خونی داسی شکل:ناشی است از یک بیماری ارثی است.
  • تالاسمی: یک نقص ژنی و یک بیماری ارثی می باشد.
  • کم خونی بارداری:ناشی از بارداری است و در دوران بارداری رخ می دهد. در این دوران بهتر است از رژیم بارداری استفاده کنید.

برای درمان کم خونی چه کنیم؟

در ابتدا مصرف کردن منابع غنی از آهن در رژیم غذایی برای درمان کم خونی توصیه می شود. از طرفی استفاده کردن از مکمل های خوراکی آهن به همراه رژیم غذایی، باعث می شود که ذخایر آهن شما را به حالت عادی بازگرداند اما این داروها عوارضی مثل عوارض گوارشی را هم ایجاد می کند که بیمار نمی تواند برای مدتی طولانی آن را تحمل کند. بنابراین بهترین راه برای درمان کم خونی استفاده از منابع غذایی آهن در رژیم غذایی می باشد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید برای اینکه به کم خونی دچار نشوید حتما از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

برای کاهش عوارض کاشت ابرو چه کنیم؟

۱۲ بازديد

با رعایت مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توان تا حدود زیادی عوارض کاشت ابرو را به حداقل رساند.

استراحت خوب و تغذیه مناسب

دقت داشته باشید که استراحت و خواب کافی برای بهبود و روند درمان امری ضروری است. به صورت طاق باز بخوابید به طوری که سینه و شکم رو به بالا باشد و دو عدد بالشت را با زاویه 45 درجه زیر سر خود قرار دهید.

در مورد تغذیه نیز از غذاهای پرچرب و شور پرهیز کنید و استفاده از مایعات فراوان، میوه و ویتامین C را در دوران بعد از کاشت ابرو فراموش نکنید.

مصرف به موقع داروهای تجویز شده

یکی از اصلی ترین علل تجویز دارو توسط پزشک، به حداقل رساندن عوارض کاشت ابرو است. بعد از عمل، پزشک شما داروهایی تجویز می کند که مصرف به موقع آن ها موجب کوتاه شدن دوره نقاهت، تقویت فولیکول های کاشته شده و کاهش درد می شود بنابراین به موقع و در ساعات مشخص آن ها را مصرف کنید تا نتایجش را ببینید.

انتخاب پزشک معتبر و ماهر

برای انجام کاشت ابرو و به منظور نتیجه گیری دلخواه و کاهش عوارض احتمالی حتماً به یک پزشک ماهر و متبحر مراجعه کنید و بخاطر هزینه کاشت ابرو به دنبال مراکز ارزان قیمت نباشید.

رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو

یکی از مهم ترین موارد برای نتیجه گیری مناسب از کاشت، کاهش عوارض کاشت ابرو و رشد فولیکول های کاشته شده رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو است. در ادامه به تعدادی از مراقبت های لازم اشاره می کنیم:

  • بعد از عمل کاشت ابرو تا جایی که می توانید در خانه بمانید و استراحت کنید.
  • پانسمان ابروی خود را تا زمانی که پزشکتان اجازه نداده باز نکنید.
  • تا دو هفته از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های شدید پرهیز کنید.
  • به مدت 48 ساعت از تماس آب با ابروهایتان خودداری کنید، بعد از این مدت می توانید ابروهای خود را به آرامی و با آب ولرم شستشو دهید.
  • تا دو هفته از کشیدن سیگار و قلیان و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • حدالامکان تا چند روز سرتان را رو به بالا نگه دارید و از خم کردن آن بپرهیزید.
  • از خاراندن و ماساژ ابروهای خود اجتناب کنید. چرا که ممکن است باعث آسیب رسیدن به فولیکول های تازه کاشته شده شود و آن ها را سست کند.
  • به مدت دو هفته از رفتن به سونا، استخر و جکوزی پرهیز کنید.
  • تا یک ماه از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

منبع: zibaieclub.ir

کاشت ابرو چیست؟

۱۲ بازديد

کاشت ابرو یک نوع عمل زیبایی محسوب می شود که در طی آن فولیکول های مو از یک بخش از بدن برداشته شده و به ابرو پیوند زده می شود. در بعضی از افراد مسئله نازک بودن موها یک امر ژنتیکی است. بعضی اوقات هم ترجیح افراد بر این است که با کاشتن ابروهای طبیعی، ظاهر ابروهای خود را پرپشت تر کنند.

هدف این شیوه، بهبود و ترمیم فرم و ظاهر ابروها و ایجاد ابرویی پرحجم تر و طبیعی تر است تا ظاهری بهتر به وجود بیاید. موهای کاشت شده در ابرو مانند موهای اصلی رشد خواهند داشت و می توان به آن ها حالت داد، رنگ و یا کوتاه کرد تا طبیعی تر به نظر برسند.

اگر مایلید درباره فیلر چانه بیشتر بدانید کلیک کنید.

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

  • برای افراد مسن امکان دارد کاشت طبیعی ابرو به علت بالارفتن سن، عوامل ژنتیکی یا شرایط پزشکی چون آلوپسی ابروهای کم حجمی دارند، مناسب باشد.
  • کسانی که ابروهای خود را بیش از حد برداشته اند و اکنون دارای ابروهای کم حجم یا از دست رفته هستند، نیز ممکن است کاندید مناسبی برای کاشت طبیعی ابرو باشند.
  • افرادی که به علت سوختگی درگیر ریزش جزئی یا کلی ابرو شده اند.
  • کسانی که قسمتی از ابروهای خود را به علت عمل جراحی، بخیه و یا زخم در آن ناحیه از دست داده اند و قصد دارند برای ترمیم ابروهای خود کاشت طبیعی ابرو انجام بدهند.
  • افرادی که از بدو تولد با ابرو های کم پشت یا کاملا بدون ابرو بوده اند.
  • بانوانی که به علت لیفت بسیار، حجم ابروهای خود را از دست داده اند.
  • کسانی که از فرم و حالت ابروهای طبیعی خود ناراضی هستند.
  • افرادی با ابروهای کم حجم که پیش از این از هاشور، تاتو و میکروبلیدینگ برای پرپشت نشان دادن ابروهای خود استفاده کرده اند.

چه کسانی کاندید کاشت ابرو نیستند؟

  • افرادی که ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا در هر نقطه از بدن دارند.
  • کسانی که مشکلاتی همچون اختلالات خونریزی یا لخته شدن خون دارند.
  • افرادی که دچار آلوپسی توتالیس (طاسی کامل موی سر یا حتی ابروها و مژه‌ ها) یا آلوپسی یونیورسالیس (ریزش موی کامل بدن) هستند.
  • افرادی که درگیر مساله تریکوتیلومانیا (افرادی که میل شدیدی برای کندن موهای خود دارند) هستند.
  • افرادی که در جراحی های زیبایی سابقه ایجاد عوارض شدید دارند.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو روش های مختلفی دارد. هزینه کاشت ابرو در هر کدام از این روش ها متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله محل جراحی، میزان کاشت ابرو، تخصص جراح و ... بستگی دارد.

منبع: zibaieclub.ir

رژیم کالری شماری چیست؟

۱۰ بازديد

اگر با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنید، مطمئنا نام رژیم کالری شماری به گوشتان خورده است. بسیاری از افرادی که هدفشان کاهش وزن است، به دنبال راهی ساده و سریع برای دستیابی به وزن ایده‌آل خود هستند. اما باید به این دسته از عزیزان یادآوری کرد که روش‌های سریع کاهش وزن، آثار جبران‌ناپذیری بر بدن به جا می‌گذارند.

احتمالا شخص با اینگونه رویه‌های غذایی به سرعت وزن از دست رفته خود را کاهش می‌دهد، اما پس از مدتی ممکن است به وزنی بیشتر از پیش بازگردد؛ چرا که در این دوره، با کمبود ویتامین‌ها و اختلال در تغذیه مواجه می‌شود و نیازهای بدنش برآورده نمی شود. یکی از راهکارهای موثر در کاهش وزن، رژیم کالری‌ شماری است. در این مقاله، نحوه اجرای رژیم لاغری مبتنی بر کالری و اهمیت رژیم کالری‌ شماری در کاهش وزن به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف ما این است که بفهمیم آیا شمارش کالری واقعاً در فرآیند کاهش وزن تأثیرگذار است یا خیر؟

رژیم کالری شماری چیست؟

وقتی در تلاش برای کاهش وزن هستید، به راحتی در دام شمارش کالری‌ها گیر می‌افتید. بسیاری از افراد باور دارند که کاهش وزن به معنای تنظیم کالری‌ها است، و تا حدودی این دیدگاه صحیح است. به عنوان مثال، اگر قبلاً روزانه ۲۵۰۰ کالری مصرف می‌کردید و حالا این مقدار را به ۱۶۰۰ کالری کاهش داده‌اید، این کاهش ۹۰۰ کالری می‌تواند منجر به کاهش وزن شما شود. حتی اگر این مقدار کالری کاهش یافته را فقط از طریق خوردن چیپس سیب‌زمینی به دست آورده باشید. با این حال، این راهکار به طور پایدار سالم نخواهد بود و شما نمی‌توانید این وزن کاهش یافته را برای مدت طولانی حفظ کنید.

مزایای رژیم کالری شماری

یکی از مزایای قابل ذکر در استفاده از این روش کاهش وزن، سرعت در کاهش وزن افراد است. با بهره‌گیری از این روش، بدن به یک وضعیت محدودیت کالری می‌رود. این می‌تواند منجر به فعال‌سازی سیستم‌های متابولیکی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن گردد. با این حال، برای جلوگیری از آسیب به بدن، توصیه می‌شود تنها بین نیم تا یک کیلوگرم وزن در هر هفته کاهش یابد. برای این مقصود، لازم است میزان کالری مصرفی در روز، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری از نیازهای فرد کاهش یابد.

یکی دیگر از مزایای این روش، دسترسی آسان به آن است. در این روش نیازی به دستیابی به مواد غذایی خاص نیست. تنها با رعایت تکنیک‌های معین، می‌توان از این برنامه رژیم کالری شماری بهره برد.

جمع بندی

رژیم کالری شماری، با تاکید بر کنترل میزان کالری مصرفی، از یک سو سرعت در کاهش وزن را ارتقا می‌بخشد و از سوی دیگر می‌تواند به نادیده گرفتن ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی و ایجاد رفتارهای وسواس‌گرایانه منجر شود. اگر به دنبال یک لاغری با دوام هستید بهتر است به دنبال یک رژیم لاغری اصولی باشید.

منبع: healthyrecipe.ir