آيا بعد از ارتودنسي احتمال برگشت دندان ها به حالت قبل وجود دارد؟

۳۴ بازديد

بازگشت درمان ارتودنسي تنها در عده معدودي از بيماران ديده شده است. نتيجه درمان اغلب براي حدود 95% از بيماران رضايت خاطر را به همراه مي آورد. در 5% باقيمانده نيز، برگشت درمان ارتودنسي دندان ممكن است به بررسي مجددي نياز داشته باشد.

آيا بعد از درمان احتمال برگشت ارتودنسي وجود دارد؟

بله در برخي شرايط و به البته به احتمال كم، امكان برگشت درمان ارتودنسي پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زماني كه بيمار به تمام توصيه هاي متخصص ارتودنسي يا دست كم مهمترين دستورالعمل هاي او عمل نكند ممكن است در دارزمدت با نامنظمي دندان مواجه شود. البته حتي در اين صورت هم دقيقا مانند قبل دندان هايش نامرتب نمي شوند بلكه تا حدي چنين اتفاقي رخ مي دهد.

استفاده از ريتينر به جلوگيري از برگشت ارتودنسي كمك ميكند

استفاده مستمر از پلاك هاي متحرك (كه خود نوعي ارتودنسي متحرك  هستند) مي تواند بسيار مفيد باشد. زيرا به بيماران اين امكان را مي دهد تا به اين وسيله بتوانند فرايند جابجايي و انتقال دندان ها بعد از درمان را كه با افزايش سن به سمت جلو و عقب حركت مي كنند متوقف كنند

 در چه مواردي برگشت درمان ارتودنسي ديده شده است؟

در صورتي كه بيمار توصيه هاي ارتودنتيست خود را ناديده بگيرد ممكن است با برگشت ارتودنسي مواجه شود. اين موارد ممكن است به اشكال زير باشد:

  • برگشت نامرتبي دندان ها
  • باز شدن مجدد فضاي بين دنداني يا فاصله بين دندان ها پس از ارتودنسي
  • برگشت مشكلات فكي

حفظ و نگهداري نتايج درمان ارتودنسي

بدون حفظ و نگهداري نتايج درمان، دندان ها پس از برداشتن براكت ها و  پايان درمان ارتودنسي ثابت به تدريج به حالت قبل از درمان برمي گردنند. براي تثبيت نتايج درمان شما بايستي پس از خروج بريس ها از دهان حداقل به مدت 12 ماه از پلاك هاي ارتودنسي متحرك بطور منظم استفاده كنيد. پس از 12 ماه استفاده از پلاك هاي متحرك، متخصص ارتودنسي شما ممكن است از شما بخواهد كه اين پلاك ها را براي سه شب درهفته نيز استفاده كنيد.

در واقع استفاده از ارتودنسي متحرك پس از خروج براكت هاي ارتودنسي ثابت از دهان شما، حفظ نتايج ارتودنسي را براي مدت طولاني امكان پذير مي سازد.

فواید برگ به برای سلامتی

با توجه به مواد مغذی که در بالا ذکر شد، میتوانیم نتیجه بگیریم که برگ به حاوی فوایدی برای سلامتی است. فواید برگ به برای سلامتی بصورت زیر میباشد:

1-درمان اسهال

افرادی که اسهال مداوم دارند ولی به دنبال یک داروی طبیعی هستند، باید برگهای به را امتحان کنند. یکی از مزایای برگ به درمان موثر اسهال است. کپسولهای برگ به یا دمنوش برگ به هر دو برای حل مشکلات گوارشی مانند اسهال بسیار خوب هستند.غذاهایی برای درمان اسهال کودکان

2-تنظیم فشارخون

تحقیقات نشان داد که برگ به حاوی پکتین است، پکتین ترکیبی ست که قادر است به گردش خون کمک کند. داشتن فشارخون نرمال و جلوگیری از پرفشاری خون، نتیجه ی مصرف منظم عصاره ی برگ به است. همانطورکه همه ی ما میدانیم، پرفشاری خون موجب بسیاری از بیماری ها میشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.