نکات مهم بهترین رژیم لاغری

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

نکات مهم بهترین رژیم لاغری

۱۳ بازديد

در همه رژیم‌های غذایی رعایت موارد زیر به فرد کمک ‌می‌کند تا بتواند به هدف مورد نظر خود یعنی کاهش وزن مناسب و سالم برسد.

کاهش مصرف کربوهیدرات

در بیشتر رژیم‌ها مبنا بر کاهش مصرف کربوهیدرات‌ است و این بهترین کاری است که هر فردی برای کم کردن وزن خود باید انجام دهد. اگر شما مصرف کربوهیدرات را کم کنید، اشتهای شما کاهش می‌یابد و به دنبال آن کاهش وزن صورت می‌گیرد.

در اینجا منظور از کربوهیدارت، کربوهیدرات مضر مثل قند و نشاسته هستند. در کنار محدویت قند و نشاسته، مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدارت سالم مثل میوه و سبزیجات در رژیم لاغری توصیه می‌شود.

خوردن وعده صبحانه

خوردن صبحانه از اصول مهم، بهترین رژیم لاغری است. اگر شما قصد کاهش وزن دارید حذف کردن صبحانه از برنامه‌ی غذایی بزرگ‌ترین اشتباه است. حذف صبحانه و نخوردن آن باعث می‌شود که شما گرسنه بمانید، کالری دریافت نکنید و در وعده‌ی بعدی برای جبران این گرسنگی و دریافت کالری بیشتر، پرخوری کنید. داشتن خواب کافی

با توجه به توضیحاتی که در زیر نوشته ایم بهترین رژیم لاغری باید همراه با خواب کافی باشد:

کمبود خواب سبب اختلال در هورمون‌های کنترل کننده اشتها و دستگاه گوارش می‌شود. دو هورمون گرلین و لپتین هورمون‌هایی هستند که دستور گرسنگی و سیری را به بدن می‌دهند. گرلین هورمون گرسنگی است و به شما می‌گوید چه زمان باید غذا بخورید و لپتین هورمون سیری است و به شما دستور می‌دهد خوردن را متوقف کنید.

مصرف آب کافی

همیشه در بهترین رژیم لاغری مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن توصیه می‌شود. با مصرف آب متابولیسم پایه و سوخت ساز بدن افزایش می‌یابد. همچنین مصرف آب قبل از غذا به  عنوان یک کاهش دهنده اشتها عمل می‌کند. مصرف آب کافی در هنگام رژیم گرفتن باعث می‌شود که آب بدن حفظ شود و شما به کم آبی دوچار نشوید.

کنترل محیط اطراف خود

کنترل محیط اطرف خود را در دست بگیرید. این به این معنی است که بر آشپزخانه و غذایی که درست می‌شود نظارت داشته باشید و غذایی مصرف کنید که متناسب با رژیم شما باشد اگر آشپزی بر عهده خودتان است اینکار بسیار راحت است و اگر کسی دیگری اینکار را انجام می‌دهد با او هماهنگ باشید.

ورزش کردن و داشتن فعالیت

داشتن فعالیت مفید و ورزش کردن در کنار رژیم لاغری بسیار اهمیت دارد. فعالیت و تحرک در سوخت ساز تاثیر دارد و سبب افزایش سوخت ساز بدن و سوختن چربی اضافی بدن می‌شود.

بهترین رژیم لاغری

در اینجا به برخی از بهترین رژیم‌های لاغری اشاره خواهیم کرد:

اطلاعات بیشتر در healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.