آشنایی با انواع فیلر و ماندگاری هر کدام

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

آشنایی با انواع فیلر و ماندگاری هر کدام

۱۹ بازديد

در حال حاضر انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند که عبارتند از:

فیلر اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده قندی ژل مانند است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این نوع فیلر با توجه به طبیعی و کم خطر بودن، در سطح جهانی محبوب ترین فیلر به شمار می آید. اسید هیالورونیک بعد از حدود 6 الی 12 ماه جذب بدن شده و اثرات حاصل از آن از بین می رود.

یکی از مزایای تزریق این نوع فیلر، علاوه بر ایجاد اثرات سریع و موقت، افزایش کلاژن سازی پوست در محل تزریق فیلر می باشد. به این صورت که در بلند مدت و بعد از چندین تزریق پوست، خود شروع به جوانسازی می کند.

فیلر پلی متیل متاکریلات

فیلر پلی متیل متاکریلات یکی از فیلرهای دانه درشت و دائمی است که اثر آن حدوداً تا 5 سال بعد از تزریق باقی می ماند. این فیلر که ماده ای مصنوعی می باشد، علاوه بر این که خطوط ناشی از خنده، اخم و … را در صورت پر می کند بلکه باعث کلاژن سازی در منطقه تزریق می شود.

معمولاً پزشکان ترجیح می دهند برای ترمیم نواحی مختلف صورت از این نوع فیلر استفاده نکنند چرا که دارای عوارضی بیشتر از فیلرهای کوتاه مدت هستند و ممکن است باعث کبودی و عفونت در محل تزریق شوند.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت

هیدروکسیل آپاتیت یک ماده بسیار ریز و میکروسکوپی است که در مقایسه با اسید هیالورونیک از همبستگی بیشتری در هنگام تزریق برخوردار است و به همین علت تاثیر و ماندگاری آن تا حدود یک سال دوام خواهد داشت. معمولاً پزشکان از این فیلر در کنار اسید هیالورونیک و برای نواحی خاص بدن استفاده می کنند.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید یکی از انواع فیلرهای غیر مستقیم است که اثر آن بعد از مدت زمانی معین و با تحریک کلاژن سازی در ناحیه تزریق مشخص می شود. این نوع فیلر یک ماده کاملاً مصنوعی است که قبلاً برای تولید نخ بخیه به کار میرفت.

از پلی لاکتیک اسید در نیمه پایینی صورت و برای برطرف کردن خطوط لبخند، حجم دهی لب و گونه استفاده می کنند. تزریق این فیلر در سه یا چهار دوره یک ماهه انجام می شود و اثری نیمه دائم و چندین ساله دارد.

سلول های چربی

در این روش چربی های بدن از طریق ساکشن از بدن خارج شده و به نواحی صورت و بدن تزریق می گردد. هرچند برای انجام این تکنیک استفاده از آرام بخش ضروری است و ممکن است در محل برداشت و تزریق عوارض ایجاد کند اما یکی از امن ترین روش های فیلر می باشد چرا که ماده تزریق شده از بدن خود شخص می باشد و احتمال بروز حساسیت را به حداقل می رساند.

منبع: zibaieclub.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.