جراحی لاغری چیست؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

جراحی لاغری چیست؟

۱۴ بازديد

جراحی لاغری یکی از روش های کاهش وزن سریع است که با تغییر در بافت های مختلف معده، روده و سیستم گوارشی منجر به از دست رفتن وزن اضافی بدن می شود. این عمل ها توسط جراح لاغری به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. 

انواع مختلف جراحی لاغری

عمل های لاغری انواع مختلفی دارند که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارد. انواع این جراحی ها به شرح زیر می باشند:

عمل اسلیو معده

یکی از رایج ترین عمل های لاغری، عمل اسلیو معده می باشد که در آن حدود 80 درصد از حجم معده را از بدن خارج می کنند. کاهش حجم معده باعث می شود حجم غذای دریافتی فرد هم کم شده درنتیجه در مدت کوتاهی کاهش وزن اتفاق بیفتد.

عمل بای پس معده

در روش بای پس معده، بخش بزرگی از سیستم گوارش که وظیفه جذب و هضم غذا را دارد حذف شده و در نتیجه مقدار جذب به شدت کاهش پیدا می کند. این روش جراحی لاغری ممکن است به دلیل عدم جذب ویتامین ها و مواد مغذی باعث بروز مشکلاتی از قبیل سوء تغذیه در فرد شود.

عمل جراحی پلیکاسیون معده

در این نوع از جراحی لاغری، 50 درصد از حجم معده را به صورت پلیسه روی هم قرار داده و می دوزند. در نتیجه حجم معده کم شده و مقدار غذای مصرفی و کالری دریافتی فرد هم کاهش پیدا می کند. این روش به دلیل خطرات کم و مدت زمان کوتاه جراحی محبوبیت بسیاری دارد.

عمل باندینگ شکمی

یکی از جراحی های راحت و قابل برگشت عمل باندینگ شکمی است که در حین انجام آن بیمار باید در بیهوشی کامل باشد. در این نوع عمل یک باند سیلیکونی قابل تنظیم در قسمت بالای معده قرار می گیرد و باعث کاهش حجم معده می شود.

این نوع عمل ممکن است تاثیر خیلی خوبی بر روی لاغری نداشته باشد و از عوارض آن هم می توان به بازگشت به وزن اولیه و استفراغ بعد از پرخوری اشاره کرد.

عمل جراحی لیپوماتیک یا پیکرتراشی

پیکرتراشی روشی از لاغری است که در آن چربی های موضعی بدن بدون درد و خونریزی تخلیه می شوند. این روش به افرادی که دچار چاقی مفرط نیستند و فقط در قسمت های خاصی از بدن دچار چربی اضافه هستند، توصیه می شود.

این عمل که به یکی از پرطرفدارترین جراحی های لاغری تبدیل شده است، ممکن است باعث بروز عوارضی از جمله: التهاب، واکنش های آلرژیک، آمبولی ریه، کبودی پوست و … شود.

اطلاعات بیشتر در سایت bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.