جراحي ايمپلنت دندان براي ديابتي ها

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

جراحي ايمپلنت دندان براي ديابتي ها

۳۱ بازديد

آيا جراحي ايمپلنت براي ديابتي ها منعي دارد؟ اگر مبتلا به ديابت هستيد اما تحت درمان قرار گرفته‌ايد و ميزان قند خون شما كنترل شده است، شانس موفقيت درمان ايمپلنتولوژي در شما و فردي كه مبتلا به ديابت نيست به يك اندازه است؛ بنابراين كاشت دندان يا همان ايمپلنت براي شما هيچگونه منعي ندارد. اما اگر مبتلا به ديابت كنترل نشده هستيد، كانديد مناسبي براي كاشت ايمپلنت نخواهيد بود.

انجام جراحي ايمپلنت دندان براي ديابتي ها كه ديابت آن‌ها هنوز كنترل نشده است، به اين دليل منع مي‌شود كه به دليل طولاني‌تر بودن روند بهبود زخم در افراد ديابتي، احتمال بروز عفونت پس از كاشت ايمپلنت در اين افراد بسيار افزايش مي‌يابد. از همين‌رو اگر به ديابت كنترل نشده مبتلا هستيد، بايد كاشت دندان را تا زماني كه ديايت شما تحت كنترل درآيد به تعويق بيندازيد.

اگر از خود مي‌پرسيد چه ارتباطي ميان ديابت و دندان وجود دارد و يا چرا پايه‌هاي ايمپلنت در افرادي كه به ديابت كنترل نشده مبتلا هستند به استخوان فك جوش نمي‌خورد بايد بدانيد كه ديابت يكي از بيشترين تاثيرات خود را در بدن، در بافت لثه و استخواني كه ريشه دندان در آن قرار دارد مي‌گذارد.

در افراد مبتلا به ديابت، مقاومت لثه‌ها در برابر عفونت كاهش مي‌يابد. بنابراين ممكن است عفونتي كه در اثر ايمپلنت بروز مي‌كند، روند بازسازي را در فرد مبتلا به ديابت بسيار كندتر ‌كند. آيا افراد مبتلا به ديابت نبايد ايمپلنت كنند؟ ايمپلنت بيماران ديابتي از طريق روش‌هاي مخصوصي صورت مي‌گيرد كه در طول مقاله به توضيح آن‌ها خواهيم پرداخت.

احتمال موفقيت ايمپلنت در ديابتي ها چقدر است؟

چنانچه فردي به ديابت كنترل شده مبتلا باشد، ميزان موفقيت درمان ايمپلنت در آن‌ها بسيار بالا و برابر با فردي است كه مشكل ديابت ندارد. اما در افرادي كه ديابت كنترل نشده دارند شانس موفقيت اين درمان كمتر خواهد بود. طبق تحقيقات صورت گرفته در افرادي كه مبتلا به ديابت نوع يك بوده و تحت درمان با انسولين هستند، شانس موفقيت ايمپلنت به مراتب كمتر خواهد شد.

 عفونت دندان در ديابتي ها چه زماني رخ مي ‌دهد؟

يكي از سوالات شايعي كه افراد مبتلا به ديابت مي‌پرسند اين است كه ايمپلنت دندان چه مشكلاتي را ممكن است براي افراد مبتلا به ديابت پيش بياورد؟ اساسي‌ترين مشكلي كه افراد مبتلا به ديابت با آن مواجه مي‌شوند، طولاني‌تر شدن روند بهبود زخم‌ها است. از آنجايي كه ايمپلنت‌هاي دنداني به صورت مستقيم درون فك كار گذاشته مي‌شوند، عدم بهبود زخم ناشي از آن ممكن است فرد را درگير عفونت كند.

چنانچه مبتلا به ديابت هستيد و مي‌خواهيد جاي خالي يك يا چند دندان از دست رفته خود را با ايمپلنت پر كنيد، لازم است با يك جراح فك و دهان مشورت كنيد. چنانچه كانديد مناسبي براي جراحي ايمپلنت نباشيد و جراحي كاشت دندان براي شما خطرساز باشد، متخصص در جلسه مشاوره به شما خواهد گفت.

منبع: www.implantdr.ir

دیابت نوع 1

  • نوع 1 دیابت معمولا در افراد زیر 20 سال اتفاق می افتد و به همین دلیل به آن دیابت نوجوانان میگویند.
  • در این نوع دیابت، بدن کمی یا کاملا توانایی تولید انسولین را از دست میدهد. دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به پانکراس جاییکه بدن انسولین تولید میکند، حمله میکند بنابراین پانکراس دیگر قادر به تولید انسولین نیست و ناکارامد خواهد بود.دمنوش برای درمان دیابت
  • دیابت نوع 1 قابل پیشگیری نیست و تنها میتوان آن را با تغییرات سبک زندگی سالم کنترل کرد.
  • علائم آن در تصویر زیر:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.