نکات مهم برای خواب راحت بعد از عمل لاغری

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

نکات مهم برای خواب راحت بعد از عمل لاغری

۱۰ بازديد

بعد از عمل لاغری بیمار برای بهبودی سریع و کاهش عوارض ناشی از عمل باید خواب کافی داشته باشد، با این وجود برخی از افرادی که تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند به دلیل جراحت و زخم ایجاد شده، نمی توانند به راحتی بخوابند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید همراه ما باشید تا با طرز خوابیدن پس از عمل لاغری و سایر مراقبت های لازم آشنا شوید.

نکات مهم برای طرز خوابیدن پس از عمل لاغری

در این بخش چندین نکته را بیان می کنیم که بر طرز خوابیدن پس از عمل لاغری تاثیر مثبتی دارد.

یافتن موقعیت خواب مناسب

پیدا کردن یک موقعیت مناسب برای خواب از ضروریات است. شما می توانید با توجه به نوع جراحی و ترجیحات فردی موقعیت های مختلف برای خوابیدن را امتحان کرده و راحت ترین آن را انتخاب کرده و تا زمان بهبودی به آن صورت بخوابید. به طور کلی جراح لاغری توصیه می کنند بیمار به پهلو یا پشت بخوابد و برای حمایت از بدن و حفظ تراز مناسب از بالش استفاده کند.

بالا بردن بالا تنه

برخی از افراد با بالا بردن قسمت بالایی بدن در هنگام خواب و تکیه دادن به بالش احساس راحت تری دارند. این موقعیت خواب هم بعد از جراحی لاغری بسیار مناسب است چرا که می تواند به کاهش رفلاکس معده، بهبود تنفس و افزایش راحتی کمک کند.

استفاده از بالش و تشک مناسب

انتخاب بالش و تشک مناسب می تواند رعایت نکات لازم برای طرز خوابیدن پس از عمل لاغری را آسان تر کرده و کیفیت خواب را نیز بهبود ببخشد. یک تشک با سفتی متوسط و بالشی که موجب همراستا شدن گردن و ستون فقرات شود، از درد و ناراحتی بعد از جراحی لاغری جلوگیری می کنند.

بازگشت تدریجی به موقعیت های عادی خواب

لازم است بیمار با توجه به راحتی خود موقعیت خواب را تغییر داده و به تدریج و با بهبودی به موقعیت عادی خواب خود برگردد. البته برای خوابیدن به حالت طبیعی و این که چه زمانی از سرگیری وضعیت دلخواه خواب بی خطر است باید با پزشک مشورت کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.