علت بروز نشتی بعد از عمل اسلیو چیست؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

علت بروز نشتی بعد از عمل اسلیو چیست؟

۱۰ بازديد

نشتی بعد از عمل اسلیو معده نشت گوارشی نیز نامیده می شود. این نشت منجر به سوراخ شدن منگنه های معده و وارد شدن مواد غذایی هضم نشده به داخل شکم می شود. این عارضه می تواند پس از سایر جراحی های لاغری هم رخ بدهد. 

علل بروز نشتی بعد از عمل اسلیو

علت ایجاد عارضه نشتی در افراد مختلف متفاوت است اما رایج ترین دلایل آن به شرح زیر می باشند:

عدم مهارت و تجربه کافی جراح برای انجام عمل

عمل اسلیو معده حتماً باید توسط یک جراح متخصص انجام شود تا عمل را با دقت بالایی انجام دهد و محل دوخت را به بهترین و محکم ترین شکل منگنه کند. اگر  تجربه کافی نداشته باشد و در دوخت قسمت های برش خورده دقت کافی نکند و به خوبی آن ها را به هم منگنه نکند، احتمال ایجاد پارگی در محل منگنه بیشتر شده و نشتی بعد از عمل اسلیو بروز پیدا می کند.

پیروی نکردن از رژیم غذایی بعد از عمل

بعد از انجام عمل اسلیو فرد باید از یک رژیم جراحی لاغری پیروی کند تا هم سرعت بهبودی بالا رفته و هم معده به تدریج به انواع غذاها عادت کند. با این حال اگر بیمار به رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک توجه نکرده و آن را به درستی رعایت نکند؛ هم سرعت بهبودی او کم می شود و هم احتمال دارد در اثر مصرف مواد غذایی گوناگون به معده فشار آمده و در اثر این فشار محل بخیه درز پیدا کرده و محتویات داخل معده به درون شکم نشت پیدا کند.

بلند کردن اجسام سنگین

بلند کردن اجسام سنگین در هفته های اول بعد از عمل اسلیو از عواملی است که می تواند موجب بروز نشتی معده شود. چون فشار وارد شده به شکم و معده در اثر بلند کردن اجسام سنگین موجب ایجاد شکاف و پارگی در محل دوخت معده می شود و نشتی بعد از عمل اسلیو بروز پیدا می کند.

انجام فعالیت های بدنی شدید بلافاصله بعد از عمل

در همان روز اول جراحی کادر پزشکی از بیمار می خواهد که پیاده روی آهسته داشته باشد و به مرور و با گذشت زمان آن را افزایش داده و قدم هایش را تندتر کند. بنا بر توصیه پزشکان فرد بعد از عمل اسلیو نباید ورزش کردن و تحرکات بدنی را کنار بگذارد. اما این به معنای این نیست که قبل از رسیدن به بهبودی کامل شروع به ورزش های سنگین کند.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.