مصرف لبنیات بعد از عمل اسلیو معده

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

مصرف لبنیات بعد از عمل اسلیو معده

۱۰ بازديد

پس از انجام این عمل در دوران نقاهتتان شما باید از رژیم جراحی لاغری پیروی کنید. این برنامه غذایی با مصرف مایعات شفاف شروع شده و در نهایت با مصرف غذاهای دیگر پایان میابد. اگر تصمیم به انجام عمل اسلیو گرفته اید باید خودتان را برای سبک جدید زندگی پس از عمل آماده کنید.

این سوال که مصرف لبنیات بعد از اسلیو معده از چه زمانی شروع می شود، به مقدار زیادی بستگی به حال عمومی فرد بعد از عمل دارد،  زیرا بعضی افراد با مصرف لبنیات بعد از اسلیو معده دچار مشکلات و عوارضی می شوند و بعضی دیگر تحت شرایط خاصی می توانند لبنیات را مصرف کنند.

مصرف لبنیات بعد از اسلیو معده چه فوایدی دارد؟

در این قسمت فواید مصرف لبنیات بعد از عمل اسلیو عنوان شده است:

کلسیم و سلامت استخوان

مواد لبنی دارای مقادیر زیادی کلسیم هستند که برای دندان ها و استخوان ها بسیار ضروری می باشند. مصرف کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می کند. استفاده از لبنیات پس از اسلیو می تواند بسیار مهم باشد زیرا معده  پس از عمل در جذب کلسیم ممکن است مشکل داشته باشد.

حفظ پروتئین برای عضله ها

حفظ پروتئین برای عضلات بسیار مهم است. مواد لبنی مانند شیر یا ماست سرشار از پروتئین هستند که می توانند به حفظ عضلات کمک کنند.

ویتامین D و عملکرد سیستم ایمنی

بعضی از محصولات لبنی مانند شیر ویتامین D زیادی داخل خود دارند که این ویتامین نقش عمده ای در سلامتی فرد ایجاد می کند. استفاده از این ویتامین بعد از عمل بسیار مهم است زیرا معده بعد از عمل در جذب این ویتامین کمی به مشکل بر می خورد.

قبل از مصرف لبنیات بعد از اسلیو معده به چه نکاتی توجه کنیم؟

بعد از عمل اسلیو معده باید نکاتی را برای مصرف لبنیات مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

مراقب عدم تحمل لاکتوز باشید

افرادی که عمل اسلیو را انجام می دهند ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز بشوند. در این وضعیت فرد نمی تواند لاکتوز را هضم کند. علائم عدم تحمل لاکتوز شامل نفخ، گاز و اسهال می باشد. شما خیلی سریع می توانید متوجه عدم هضم لاکتوز شوید که اگر دچار این مشکل شدید می توانید از محصولات لبنی با لاکتوز پایین یا بدون لاکتوز استفاده کنید.

آیا باید میزان مصرف لبنیات بعد از اسلیو معده را کنترل کرد؟

بله، پس از انجام این عمل کنترل حجم موادی که می خورید بسیار مهم است. در اصل این امر برای جلوگیری از کش آمدن معده بسیار مهم است. سعی کنید هر وعده را سبک بخورید و حجم مواد لبنی که مصرف می کنید کم باشد.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.