آشنایی با مزایا و عیوب لمینت دندان

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

آشنایی با مزایا و عیوب لمینت دندان

۱۲ بازديد

مزایا و عیوب لمینت دندان به شرح زیر است:

مزایا

مهمترین مزایای لمینت دندان عبارتند از:

ونیرهایی دندان ظاهری طبیعی دارند

روند انجام این نوع ترمیم دندان ممکن است در بیش از یک ملاقات انجام شود ، اما نتیجه نهایی بسیار طبیعی به نظر می رسد!

لمینت ها تقریبا دائمی هستند

آیا می دانید ونیرهای لمینتی دائمی هستند و در واقع در برابر پوسیدگی و لکه پذیری بهتر از دندان های واقعی مقاومت می کنند؟ از آنجا که این روکش ها غیر متخلخل هستند، در مقابل لکه های دندان و سوراخ شدن بهتر از مینای دندان طبیعی شما (که متخلخل است) مقاومت می کنند.

بهترین روش برای سفید کردن دندان ها هستد

بیماران به جای آنکه هر چند ماه یکبار با کلی هزینه اقدام به بلیچینگ کنند، می توانند یک بار برای همیشه ونیر نصب کنند. شاید هزینه لمینت از بلیچینگ دندان بیشتر باشد اما لمینت یک روش دائمی برای سفید کردن دندان است.

ونیر دندان یک سرمایه گذاری ارزشمند است

چرا؟ خیلی واضح است زیرا ترمیم دندان با کمک این ونیرها واقعا مقرون به صرفه است. اگر دندان های نسبتا کجی داشته باشید میتوانید برای صاف کردن آن ارتودنسی کنید اما هزینه ارتودنسی نسبتا بالا است. علاوه  بر این اگر فرسایش مینای دندان بالا باشد احتمالا مرگ و از دست رفتن دندان وجود دارد که برای جایگزین آن مجبور خواهید بود ایمپلنت دندان بکارید که مسلما هزینه ایمپلنت بسیار بیشتر است یا به انواع روش جایگزین دندان که ارزان ترند تن دهید. اما کاهش هزینه ها و پیشگیری از بدتر شدن اوضاع دندان میتواند یکی از فواید لمینت دندان باشد که قطعا میتواند نوعی سرماییه گذاری در درازمدت باشد.

عیوب لمینت دندان

در ادامه با 4 نکته منفی، عوارض یا معایب لمینت دندان آشنا خواهید شد.

لمینت سرامیکی ممکن است دچار شکستگی و آسیب شود

البته لمینت‌های سرامیکی طوری ساخته شده‌اند که استحکام زیادی در داخل دهان داشته باشند. اگر همه چیز مطابق معمول و به صورت اصولی پیش برود محال ممکن است که لمینت دندان شکسته شده یا آسیب ببیند.

یک پروسه غیرقابل بازگشت است

به مجرد اینکه مینای دندان (هرچند به صورت جزئی) تراشیده شود، دیگر نمی‌توان به صورت طبیعی آن را جایگزین کرد. به این معنی که برای همیشه آن بخش از مینا را از دست می‌دهید.

موجب حساسیت دندان می شوند

یکی از عوارض لمینت دندان بروز حساسیت دندانی یا بدتر شدن آن است. از آنجایی که برای نصب آن‌ها می‌بایست مقدار کمی از ضخامت مینای دندان تراشیده شود، طبیعی است که به صورت جزئی دندان‌ها نسبت به سردی و گرمی حساس شوند و مقداری نیز تیر بکشند.

طول عمر کوتاه‌تری نسبت به روکش دندان و بریج دارند

لمینت دندان به طور معمول نزدیک به 10 سال عمر می‌کند. یعنی اگر سطح دندان‌های خود را با این روش بپوشانید، می‌توانید تا 10 سال آینده با خیالی آسوده لمینت‌های سرامیکی خودتان را داشته باشید.

منبع: smilebright.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.