پر کردن دندان با مواد سفید و سیاه چقدر هزینه دارد؟

۱۳ بازديد

بیشتر مراجعه کنندگان افرادی هستند که مبتلا به دندان درد و پوسیدگی دندان شده اند، که دندانپزشک با توجه به شدت پوسیدگی یکی از روش های درمان پوسیدگی دندان مثل پر کردن دندان، کشیدن دندان و … را انتخاب می کند. کارایی ترمیم یا پر کردن دندان به منظور ترمیم شکستگی های دندان، آسیب های سطحی دندان و ترمیم پوسیدگی دندان است. دندانپزشک اصولا پس از گرفتن عکس از دندان و مشاهده شدت پوسیدگی و عفونت دندان اقدام به پر کردن دندان با مواد پرکننده سفید یا آمالگام می کند که در ادامه درباره هزینه پر کردن دندان 1403 با هر یک از این مواد صحبت خواهیم کر

پر کردن دندان چیست؟

یکی از رایج ترین بیماری های دهان و دندان؛ پوسیدگی دندان است. نوعی باکتری در دهان وجود دارد که پس از خوردن مواد غذایی حاوی قند، قند را به اسید تبدیل می کند و منجر به آسیب رسانی به مینای دندان و پوسیدگی دندان می شود.

در صورتی که پوسیدگی دندان شدید نباشد دندانپزشک می تواند اقدام به ترمیم یا پر کردن دندان پوسیده کند، چنانچه پوسیدگی شدید باشد ممکن است دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان شود.

قیمت پر کردن دندان با مواد سفید (کامپوزیت) در سال 1403 چقدر است؟

کامپوزیت ها نوعی پر کننده دندان سفید رنگ هستند که به منظور پر کردن دندان های جلویی از آنها استفاده می شود. دندان پزشک برای پر کردن دندان با مواد سفید، سطح کمتری از دندان را تراش می دهد و سپس حفره ایجاد شده را با کامپوزیت دندان پر می کند.

هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت بیشتر از آمالگام (مواد تیره) است. دلیل بالا بودن قیمت پرکننده های سفید دندان، کیفیت و مرغوبیت آنها است. هزینه پر کردن دندان با مواد سفید در سال 1403 حدود 1.500.000 تومان تا 1.900.000 تومان است.

هزینه پر کردن دندان با بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی چقدر است؟

بیمه دندانپزشکی هزینه اکثر خدمات درمانی مانند پر کردن دندان، کشیدن دندان و … را تقبل می کند. بیمه های پایه یعنی تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح مقداری کمی از هزینه های درمان دندان را تقبل می کنند اما اکثر بیمه های تکمیلی تمام یا بیشتر قیمت پرکردن دندان با عصب کشی و سایر پروسه های درمانی دندانپزشکی را تقبل می کنند.

منبع: smilebright.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.