بررسي مزايا و معايب ايمپلنت دندان

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

بررسي مزايا و معايب ايمپلنت دندان

۲۵ بازديد

در حال تحقيق درباره انجام دادن يا ندادن جراحي ايمپلنت دندان هستيد؟ اگر اينچنين است حتماً اين مقاله را از دست ندهيد. زيرا خواندنش كاملا به شما توصيه مي شود. ما در اين مقاله به توضيح مزاياي ايمپلنت دندان پرداخته ايم و بعد از شرح مزايا نيز، معايب ايمپلنت دندان را بررسي كرده ايم. اطلاع از اين معايب و مزايا به تصميم گيري شما در خصوص كاشت ايمپلنت كمك زيادي مي كند .

مزاياي ايمپلنت دندان چيست؟

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. 

ايمپلنت ها ظاهر طبيعي و زيبايي دارند

ايمپلنت دندان در داخل استخوان فك قرار مي گيرد و يك پروتز مصنوعي كه شبيه تاج دندان طبيعي شما است در بالاي آن چسبانده مي شود. اين پروتز را مي توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان هاي خود سفارشي كرد تا از ساير دندان هاي شما قابل تشخيص نباشد.

آن ها به تسهيل بهداشت دهان و دندان كمك مي كنند

از مزاياي ايمپلنت دنداني اين است كه تميز كردنشان بسيار آسان و مانند ساير دندان هاي طبيعي شما است. اين يعني لازم نيست بيشتر از دندان هاي طبيعي خودتان، ايمپلنت ها را تميز كنيد.

ماندگاري بسيار طولاني دارند

يكي از بزرگترين مزاياي ايمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالاي آن است. پس از نصب ايمپلنت ها آن ها مي توانند تا 25 سال دوام داشته باشند.

عملكرد دندان ها را انجام مي دهند

با يك يا چند دندان از دست رفته ، ممكن است هنگام صحبت و غذا خوردن دچار مشكل شويد. ايمپلنت هاي دنداني مي توانند اين مشكل را با پر كردن جاي خالي دندان ها برطرف كنند. افرادي كه ايمپلنت دارند در مقايسه با افرادي كه هنوز جاي دندان از دست رفته خود را پر نكرده اند بهتر ميجوند و در صحبت كردن مشكلي ندارند. 

عوارض احتمالي يا معايب ايمپلنت دندان كدامند؟

زماني كه در حال تحقيق، جستجو يا سبك و سنگين كردن چيزي هستيم بايد به جز مزاياي آن، درباره معايب، نكات منفي و عوارضش نيز اطلاعاتي در اختيار داشته باشيم.

كاشت ايمپلنت دندان براي هر شخصي مناسب نيست

البته بيشتر افراد مي توانند بدون هيچ مشكلي با ايمپلنت ها، دندان هاي از دست رفته خود را جايگزين كنند. مثلاً در بيشتر موارد حتي افراد سيگاري هم مي توانند ايمپلنت بكارند. يا حتي در شرايط كنترل شده، ديابتي ها هم از اينن قاعده مستثني نيستند. 

در موارد نادر احتمال شكست ايمپلنت وجود دارد

در برخي موارد ، ايمپلنت نمي تواند با استخوان فك جوش بخورد. اين يك عارضه نادر است و اگر بهداشت دهان خود را به درستي رعايت كنيد و دندانپزشك شما ماهر باشد ، اين اتفاق نمي افتد.

هزينه ايمپلنت دندان زياد است (از بزرگترين معايب ايمپلنت دندان)

متاسفانه بالا بودن هزينه و تعرفه، يكي از بزرگترين معايب ايمپلنت دندان است. در كل هزينه ايمپلنت دندان نسبت به ساير روش هاي جايگزين كردن دندان بيشتر است. به عنوان مثال هزينه دندان مصنوعي يا پروتز دندان بسيار كمتر است.

اطلاعات بيشتر در مجله دنداپزشكي ايمپلنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.