ميني ايمپلنت دندان چيست؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

ميني ايمپلنت دندان چيست؟

۳۳ بازديد

ميني ايمپلنت دندان شبيه ايمپلنت‌هاي معمولي است با اين تفاوت كه سايز آنها كوچك‌تر است و به دلايل مختلفي مورداستفاده قرار مي‌گيرند. در ادامه درباره دلايل استفاده از اين نوع ايمپلنت‌ها و مزايايي كه به دنبال دارند، صحبت خواهيم كرد..

چرا دندانپزشكان ميني ايمپلنت را ترجيح مي دهند؟

ميني ايمپلنت‌ها به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند كه فضاي كمتري در فك اشغال مي‌كنند. اولين دليل دندان‌پزشك براي انتخاب ميني ايمپلنت اين است كه فضاي كافي در لثه بيمار وجود ندارد. هر ايمپلنت معمولي به طور حدودي به فضاي 6 ميلي‌متري نياز دارد. اما زماني كه اين فضاي كافي در لثه وجود نداشته باشد پزشك مجبور است از ميني ايمپلنت‌ها استفاده كند كه به ريشه دندان‌هاي ديگر آسيبي وارد نشود.

مزايا

اينكه ميني ايمپلنت‌ها نيازي به طراحي ندارند خالي‌ از لطف نيست و همين امر موجب سهولت و رواج اين روش درماني شده است. علت استفاده بيشتر از ميني ايمپلنت‌ها همان‌طور كه ذكر شد سايز كوچك آنها و نياز نداشتن به عمل جراحي است. ميني ايمپلنت بر خلاف ايمپلنت معمولي دو تكه نيست و نيازي به پيچ ندارد و بدون نياز به عمل جراحي و با يك پانچ كردن ساده درون فك قرار مي‌گيرند و نيازي به پيوند با استخوان فك ندارند و همين موجب شده است زمان كوتاه‌تري براي درمان صرف شود. ميني ايمپلنت‌ها استحكام خوبي دارند و همچنين هزينه آنها در مقابل هزينه ايمپلنت معمولي كمتر است. علاوه بر اين خارج كردن آنها پس از درمان بسيار راحت‌تر است.

معايب

درست است كه ميني ايمپلنت‌ها از ايمپلنت‌هاي معمولي قطر كمتري دارند اما در عوض بايد براي استفاده از آنها استخوان فك ارتفاع لازم را براي پذيرش ميني ايمپلنت داشته باشد. اگر فك تحليل رفته باشد و ارتفاع كافي نداشته باشد نمي‌توان از ميني ايمپلنت براي فرد استفاده كرد. اگر فردي كه قرار است براي او از ميني ايمپلنت استفاده شود به دندان‌هايش فشار وارد كند يا دندان‌قروچه داشته باشد براي اين فرد نيز كاشت ميني ايمپلنت گزينه مناسبي نيست زيرا ممكن است از زودتر از حد معمول شكسته و دچار آسيب شود و از فك خارج شود.

عفونت ايمپلنت دندان

هنگامي كه ايمپلنت دندان دچار عفونت شود، ايمپلنت و استخوان به هم جوش نخواهند خورد و اين يكي از علائم پس زدن ايمپلنت دندان است. به همين منظور مراجعه منظم به دندان‌پزشكي لازم است. كساني كه از ايمپلنت‌ استفاده مي‌كنند حداقل هر 6 ماه يك‌بار بايد براي چك كردن ايمپلنت‌ها و ميزان تحليل استخوان فك مراجعه كنند. استفاده مرتب از مسواك و دهان‌شويه‌ها و نكشيدن سيگار تأثير بسزايي در عمر ايمپلنت دارد.

منبع: www.implantdr.ir 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.