مراحل ارتودنسي دندان

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

مراحل ارتودنسي دندان

۴۰ بازديد

در اين مقاله قصد داريم به تمام مراحل ارتودنسي بپردازيم و به شما بگوييم كه قبل ، حين و بعد از اين درمان چه چيزي در انتظار شما است. مقاله پيش روي در واقع ۰ تا ۱۰۰ ارتودنسي دندان است.

چگونه خود را براي درمان ارتودنسي آماده كنيم؟

با مرور كردن چند نكته زير ميتوانيد خود را بهتر براي اين درمان و سفري هيجان انگيز براي صاف كردن دندانهايتان آماده كنيد.

  • تحقيق و پرس و جو كنيد
  • به فراز و نشيب هاي پروسه فكر كنيد (معايب و مزايا)
  • سبك ارتودنسي خود را انتخاب كنيد
  • از لحاظ روحي و رواني خود را براي ناراحتي هاي جزئي ارتودنسي آماده كنيد
  • به فكر تهيه غذاهاي مخصوص درمان ارتودنسي باشيد
  • قبل از ارتودنسي دلي از عزا در بياوريد

مراحل ارتودنسي (ثابت)

مرحله به مرحله پروسه درمان ارتودنسي دندان به شكل زير است:

  1. ابتدا متخصص ارتودنسي يك جمع كننده گونه را در دهان شما قرار مي دهد. اين وسيله باعث مي شود لپ ها از داخل از دندان خارج شده و فضا براي كار ارتودنتيست مهيا شود. متخصص زماني ميتواند كار خود را به درستي انجام دهد كه هم ديد و هم فضاي كاري داشته باشد. بدون اين وسيله انجام درمان ميسر نميشود.
  2. سپس متخصص دندان هاي شما را صيقل مي دهد تا براكت ها بهتر به دندان شما بچسبند. بعد از اين مرحله دندان ها را كاملا خشك ميكنند تا اماده اتصال براكت ها شوند.
  3. در مرحله بعدي متخصص يك ماده تقريبا نرم كننده مخصوص را به مدت تنها ۳۰ ثانيه روي دندان هاي شما قرار ميدهد و بعد از اين، چند ثانيه آن را برداشته و دندان ها را تميز ميكنند. اينكار باعث ميشوند كه براكت ها بهتر به دندان هاي شما بچسپند. سپس يك چسپ مخصوص اوليه را به دندان هاي شما ميچسپاند.
  4. مرحله بعدي شامل قرار دادن سيمان در پشت براكت ها و سپس قرار دادن آن بر روي دندان هاي شما است. پس از متصل شدن براكت ها، سيمان اضافي را برداشته و سپس سيمان براكت ها را با كمك تجهيزات مخصوصي سفت و سخت ميكنند.
  5. در مرحله آخر نيز كنار زننده گونه ها يا چيك رتركتور برداشته ميشود.

اين مراحل ارتودنسي ثابت بود اما اگر از اين مراحل خوشمان نيامد چه؟

همانطور كه گفته شد اين مراحل ارتودنسي ثابت بود اما برخي افراد دوست ندارند از اين دستگاه ها استفاده كنند و اصلا دوست ندارند چنين مراحلي را شاهد باشند. اين افراد بايد از ارتودنسي نامرئي و شفافي شبيه اينويزيلاين ها استفاده كنند كه مراحل بسيار جالب و متفاوت تري دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.