فوايد پر كردن جاي خالي دندان

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

فوايد پر كردن جاي خالي دندان

۳۴ بازديد

كهولت و بالا رفتن سن طبيعي ترين اتفاقي است كه بر هر شخص و هر موجود زنده اي رخ ميدهد. هر چه ما پيرتر ميشويم بخش هاي مختلف بدن ما نيز فرسوده شده و حتي احتمال از دست رفتن برخي بخش ها مثل موها و دندان ها نيز وجود دارد. در حقيقت، 25٪ از افراد بالاي 65 سال تمام دندانهاي خود را از دست مي دهند و اين ميتواند كاملا طبيعي باشد. اما قرار نيست كه حتمالا بالاي 60 سال سن داشته باشيم تا دندانمان را از دست دهيم. با ما همراه باشيد تا در اين مقاله درباره فوايد پر كردن جاي خالي دندان توضيح دهيم.

حفظ و احياي قدرت جويدن مواد غذايي

اگر يك يا چند دندان خود را از دست داده ايد حتما ميدانيد كه هر چيزي نميتوانيد بخوريد و گاهي اوقات لذت خوردن خوراكي هاي مورد علاقه‌تان كه سفت هستند را از دست ميدهيد. زماني كه دندان نداريم هرچيزي نميتوانيم بخوريم زيرا اگر بخوريم علاوه بر آسيب به لثه ها، به گلو، مري، معده و ساير بخش هاي دستگاه گوارش نيز آسيب ميبينند.

زماني كه دندان از دست رفته خود را با يكي از انواع روش جايگزين دندان پر ميكنيد ميتوانيد مانند سابق هر چيزي كه دلتان خواست را بخوريد و از آن ها لذت ببريد.

پيشگيري از حركت، جايجايي و يا كج شدن دندانه ها

دندان ها به صورت طبيعي تمايل  به جايجايي دارند. يعني در حالت عادي هم با وجود اينكه ثابت هستند اما به اندازه خيلي كم مدام در حال حركت و جابجا شدن هستند. مخصوصا با افزايش سن اين تمايل بيشتر هم ميشود. اگر به دندان هاي افراد مسن نگاه كنيد متوجه اين واقعيت خواهيد شد. اما زماني كه يك يا چند دندان از دست برود، اين جابجايي هم بيشتر مي شود؟ چرا؟ چون تا قبل از اين آن ها فضا براي حركت نداشتند اما اكنون زماني كه جايشان بازتر شده ميتوانند راحت تر كج شوند. اگر ما با انواع روش جايگزين دندان  جاهاي خالي را پر نكنيم قطعا بايد شاهد تغيير وضعيت دندان ها باشيم كه در نهايت ما را به درمان ارتودنسي سوق خواهد داد.

پيشگيري از تشكيل پلاك

وجود شكاف و فاصله در ميان دندان ها ميتواند خطر بزرگي براي تشكيل پلاك دندان باشد. اما با پر كردن جاي خالي اين دندان با انواع روش جايگزين دندان ميتوان از بروز اين مشكلات هم جلوگيري كرد.

افزايش اعتماد به نفس

شايد بزرگترين مشكل از دست رفتن دندان ها كاهش اعتماد به نفس باشد. اگر براي مثال شما در بخش جلوي دهان خود يك يا چند دندان از دست داده باشيد لبخند شما ناقص خواهد شد. لبخندي ناقص باعث شرمساري، خجالت زدگي و كاهش اعتماد به نفس ميشود. اما خوشبختانه با كمك انواع روش جايگزين دندان ميتوانيد نه تنها دندان از دست رفته خود را بازيابيد بلكه به بهبود حس اعتماد به نفس خودتان هم كمك خواهيد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.