چرا باید دندان بکاریم؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

چرا باید دندان بکاریم؟

۲۱ بازديد

کاشت دندان ارزان نیست. معمولا این هزینه ها و پیچیدگی فرایند کاشت دندان، بیماران را وسوسه می کند که از این کار صرف نظر کنند و یا تا می توانند عقبش بیندازند. حالا بگذارید نگاهی بندازیم به مزایای دندان کاشتن:

  • بهبود ظاهر دندان و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس
  • توانایی جویدن و در نتیجه داشتن یک برنامه غذایی سالم
  • مراقبت از استخوان های فک و استحکام سایر دندان ها
  • محافظت از دهان در ابتلا به بیماری های لثه ای

همه این مزایا بعلاوه خطراتی که سلامت دندان را تهدید می کنند، دلایل قانع کننده ای برای مراجعه به دندانپزشکی و کاشت دندان به نظر می آیند.

کدامیک از انواع روش های کاشت دندان بهتر است؟

خارجی ها به سوالاتی از این دست، می گویند سوال میلیون دلاری! سوالاتی که جواب روشنی برایش وجود ندارد و یا جوابشان به عوامل بسیاری بستگی دارد. ممکن است برای یک بیمار ایمپلنت و برای بیماری دیگر بریج دندان گزینه های مناسبی برای کاشت دندان باشند، شاید هم هیچ کدام! شاید دندانپزشک تشخیص دهد بهترین روش برای جایگزینی دندان ها، گذاشتن دندان مصنوعی است.

در سطر زیر به برخی عوامل تعیین کننده در انتخاب روش کاشت دندان اشاره کرده ایم:

  • سلامت استخوان های نگهدارنده
  • میزان آسیب واردشده به لثه و دندان
  • هزینه های هر یک از روش های درمانی

با این همه هرگز هیچ بیماری به تنهایی از پسِ انتخاب یکی از این روش های درمانی بر نمی آید. بهترین گزینه برای کاشت دندان، گزینه ایست که دندانپزشک متخصص متناسب با شرایط عمومی بیمار در نظر می گیرد.

کی باید برای دندان گذاشتن به کلینیک مراجعه کرد؟

اگر همین دیروز یک و یا چند تا از دندان هایتان را از دست داده اید، همین الان شال و کلاه کنید و برای کاشت دندان به کلینیک دندانپزشکی بروید. اگر دست نجنبانید، ریسک بیماری های لثه ای افزایش می یابد و استخوان های اطراف شروع می کنند به از بین رفتن.

بعلاوه، هر یک از علائم زیر را در دندان تان دیدید به دندانپزشکی بروید:

  • دندان ترک‌خورده یا فرسوده
  • خونریزی و یا درد لثه
  • تغییر ظاهر و یا رنگ دندان

منبع: www.zhaleimplant.ir

نکاتی در مورد استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان ها

اگر می خواهید از زغال فعال استفاده کنید، اولین کاری که باید انجام دهید خرید محصولات زغال فعال از داروخانه ها است. زغال فعال معمولاً به صورت قرص فروخته می شود. برای یکبار استفاده، به یک یا دو عدد قرص نیاز دارید. برای درست کردن پودر زغال فعال، باید قرص ها را خرد کنید. تنها کافی ست کمی آب را با پودر ترکیب کنید تا خمیر درست شود.

با استفاده از انگشت خود و بدون تماس با لثه و لب، خمیر را مستقیماً روی دندان های خود بمالید. برای استفاده از خمیر، نیازی نیست که دندان ها تمیز باشند، زیرا زغال فعال در این پروسه تا حدی به عنوان خمیر دندان عمل می کند. شما نباید خمیر را محکم روی دندان ها بکشید. بلکه فقط آن را روی دندان ها قرار دهید. کشیدن زغال فعال روی دندان، باعث آسیب رساندن به آنها شما می شود و بهتر است از این عمل خودداری کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.