عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

۲۹ بازديد

ثابت شده است که ایمپلنت دندان مؤثرترین درمان برای دندان است، اما با برخی از عوارض سلامتی نیز همراه است. البته هنگامی که ایمپلنت‌های دندانی به‌خوبی پیوند می‌شوند، هیچ ترسی از عوارض ایمپلنت وجود ندارد. ایمپلنت دندان شامل جایگزینی دائمی دندان‌های از دست‌رفته یا جایگزینی دندان آسیب‌دیده با دندان مصنوعی است.

مشکلات شایع در ایمپلنت دندان

برخی از بیماران ممکن است رد ایمپلنت از فک را تجربه کنند.برخی از دلایل رد ایمپلنت عبارت‌اند از:

آسیب بافتی

روش پیوند ایمپلنت دندانی می‌تواند باعث آسیب بافتی در ناحیه مجاور شود. ناحیه آسیب‌دیده معمولاً به طور موقت دردناک است و درد در عرض چند روز کاهش می‌یابد.

آسیب عصبی

علت آن قرارگرفتن ایمپلنت بسیار نزدیک به عصب است. آسیب عصبی باعث درد می‌شود، به‌خصوص اگر دندان مصنوعی مستقیماً بالای عصب باشد. در چنین شرایطی، بیمار باید بلافاصله با جراح تماس بگیرد. جراح می‌تواند (در صورت لزوم) ایمپلنت را برداشته و آن را جایگزین کند.

آسیب به سینوس‌ها

هنگامی که کاشت در فک بالا انجام شود، ممکن است مشکلات سینوسی رخ دهد. در این حالت، ایمپلنت به برخی از حفره‌های سینوسی برخورد می کند. برای غلبه بر این عارضه، جراح می‌تواند ایمپلنت را جایگزین کند، یعنی دوباره جراحی را انجام دهد و در صورت نیاز عفونت سینوسی را برداشته و آنتی‌بیوتیک را مستقیماً روی محل بمالد.

چه عواملی عوارض ایمپلنت را تشدید می کند؟

سیگاری‌ها یا افرادی که الکل مصرف می‌کنند در معرض خطر بالقوه ابتلا به عفونت هستند. در این موارد، زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت ممکن است بیشتر از حد ایده‌آل طول بکشد. سیستم ایمنی ضعیف را می‌توان عامل فعال عفونت در نظر گرفت. بسیار مهم است که پس از انجام ایمپلنت، تغییرات لازم در سبک زندگی از نظر تغذیه، عادات غذایی و بهداشت فردی را طبق دستور جراح دنبال کنید. فقط در این صورت مشکلی پیش نخواهد آمد.

ایمپلنت‌های دندانی مؤثرترین راه‌حل برای جایگزینی دندان هستند و برای جلوگیری از عوارض احتمالی، همیشه باید به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید. مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید نوع ایمپلنت دندانی است که برای شما استفاده می‌شود و توسط چه کسی انجام می‌شود.
منبع:www.zhaleimplant.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.