جایگزین کردن دندان از دست رفته با پروتز های دندانی

۳۰ بازديد

پروتز دندان یکی از روش ها برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است. یکی از مشهورترین پروتز های دندانی همان دندان مصنوعی است. اما پروتز دندان انواع دیگری نیز دارد که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.

تاج دندان

تاج دندان یک پوشش نو برای ترمیم دندان های آسیب دیده است. این شکل از پروتز دندان معمولا چینی و یا از جنس فلز است، راه حلی درجه یک برای ترمیم بلند مدت دندان!

این تاج دندان، اگر خوب ازش مراقبت کنید، معمولا 5 تا 15 سال در دهان شما دوام می آورند. 

پروتز ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی دیگر از راه های جایگزین برای دندان های از دست رفته است. در این شکل از ترمیم، پروتز دندان در استخوان فک قرار می گیرد و با متریال شکل یافته استخوان، تثبیت می شود.

بریج دندان

یکی دیگر از انواع پروتز برای دندان ، بریج و یا همان پل دندان است. اگر یک و یا چند دندان از دست داده ایم، بریج می تواند گزینه مناسبی برای پر کردن جای خالی دندان های شما باشد.  بریج معمولا باید به شکل دندان های طبیعی ساخته شود و همچون دندان های طبیعی با مسواک زد و نخ دندان از آن مراقبت کرد.

پروتز دندان مصنوعی

دندان مصنوعی هم از جمله انواع پروتز دندانی است. این پروتزها به راحتی روی لثه می نشینند و مانند دندان های طبیعی عمل می کنند. برای انتخاب بهترین دندان مصنوعی باید اول حجم دندان های از دست رفته را در نظر گرفت سپس بین انواع پروتز های دندان مصنوعی یکی را انتخاب کرد.

روکش دندان

از انواع پروتزهای دندان ، یکی همین روکش دندان است. این پروتزها فوق العاده اند: دندان خراب و یا از دست رفته را می پوشانند و یک ظاهر طبیعی و زیبا را به شما هدیه می دهند. 

بهترین پروتز برای دندان شما

راستش را بخواهید این یک سوال میلیون دلاری است! به این معنی که هر کسی نمی تواند پاسخی برایش پیدا کند. جواب روشن این سوال را به عهده دندانپزشک بگذارید. با وجود این ما معیارهایی را برگزیدیم که در انتخاب بهترین پروتز دندان به شما کمک خواهند کرد:

  • وضعیت سلامت دهان و دندان
  • تعداد دندان های از دست رفته
  • میزان ثبات و پایداری استخوان فک
  • هزینه و بودجه هر یک از انواع پروتزها

منبع: www.zhaleimplant.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.