آشنایی با انواع دندان مصنوعی و هزینه هر کدام؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

آشنایی با انواع دندان مصنوعی و هزینه هر کدام؟

۳۰ بازديد

دندان مصنوعی یک نوع پروتز دندان است. پروتزها در دندانپزشکی و پزشکی مواد و ابزارهایی هستند که جایگزین عضو از دست رفته یا آسیب دیده می شوند. در اینجا زمانی که دندان یا دندان هایی از دست می رود با کمک پروتز دندان مصنوعی که با نام دنچر نیز شناخته می شود، می توان آن دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

انواع دندان مصنوعی کدامند؟

پروتزهای دنچر کلا به دو دسته کامل و تکه ای تقسیم می شوند. همچنین در یک دسته بندی دیگر آن را به ثابت و متحرک تقسیم بندی می کنند. پروتزهای ثابت آن هایی هستند که به فک متصل می شوند و قابل جابجا شدن نیستند و پروتزهای متحرک آن هایی هستند که هر وقت شخص بخواهد، می توان آن ها را بردارد.

دندان مصنوعی کامل

اگر تمام دندان ها از دست رفته باشد می توان به کمک پروتز دندان مصنوعی کامل آن ها را جایگزین کنید. برای هر فک می توان یک دست کامل از دندان ها را سفارش داد. قیمت دندان دنچر کامل بیشتر از سایر انواع پروتزهای دندانی است مخصوصا اگر از نوع ثابت باشد. هزینه دندان مصنوعی ثابت به بالای 25 میلیون تومان نیز خواهد رسید اما قیمت پروتز متحرک آن می تواند به طور میانگین 10 میلیون تومان باشد.

دندان مصنوعی پارسیل یا تکه ای

اگر تنها 1 یا تعداد کمی از دندان ها از دست رفته باشد می توان از ایمپلنت دندان و یا حتی بریج دندان برای جایگزین کردن آن ها استفاده کرد. با این حال هزینه ایمپلنت دندان و بریج بالا است و ممکن است گزینه های مقرون به صرفه ای نباشند.

دندان مصنوعی آکریلیکی

پروتز یا دنچر های آکریلیکی رایج ترین پروتزهای دندان مصنوعی هستند. آن ها از جنس پلاستیک نسبتا ضخیمی هستند که قابلیت انعطاف نیز ندارند. به جهت اینکه به دندان های مجاور متصل شوند، ممکن است قلاب های آکریلیکی ضخیم و یا حتی فلزی داشته باشند.2

دندان مصنوعی ژله ای

اگر دوست ندارید پایه (بخش لثه مانند) پروتزتان آکریلیکی و سفت و سخت باشد می توانید به دندان مصنوعی ژله ای فکر کنید. آن ها از جنس نایلیون وو پلاستیک های بسیار نرم دیگر هستند. به همین جهت به راحتی قابل انعطاف هستند. به هیچ عنوان در ساختار آن ها فلزی استفاده نشده و معمولا هیچ درد و حساسیت لثه ای نیز ایجاد نمی کنند. با وجود این همه مزایا هزینه و قیمت دندان مصنوعی ژله ای از بسیاری پروتزهای دیگر کمتر است.

اطلاعات بیشتر در مجله دندانپزشکی ایمپلنت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.