لومینیرز چیست و چه فرقی با لمینت دندان دارد؟

اخبار و تازه هاي پزشكي و سلامتي

لومینیرز چیست و چه فرقی با لمینت دندان دارد؟

۳۲ بازديد

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

مراحل نصب لومینیرها به چه صورت است؟

یکی بزرگترین مزایای Lumineers® سادگی و آسان بودن فرآیند اتصال آن است. به عبارتی لازم نیست برای چسپاندن آن ها سطح دندان ها تراشیده شود و همچنین نیازی به قرار دادن روکش و لمینت موقت نیست. به جز این، در هیچ یک از مراحل نصب لومینیر نیازی به بیهوشی نیست  بنابراین یک درمان و فرآیند کاملاً بدون درد است.

لومینیرز دندان تنها مشابه با لمینت دندان تنها در 2 و نهایتاً در 3 جلسه طول می کشد. در جلسه اول معاینه انجام می شود و سپس اندازه دندان ها و درنتیجه لومینیر هایی که قرار است برای شما متصل شود محاسبه می شود.

اندازه ها و احتمالاً اسکن هایی به لابراتوار فرستاده می شود تا لومینرهای اختصاصی ساخته شود. بعد از ساخته شدن، لومینیرها به مطب جهت نصب فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز شما با کمک روکش های بدون تراش صاحب لبخندی سفید و زیبا می شوید.

فواید و مزایا: لومینیر چه مزایا و نکات مثبتی دارد؟

شباهت زیادی به مینای دندان دارند

هرچند که لمینت دندان نیز بسیار مشابه با مینای دندان است، اما این لومینیرها هستند که بیشتر از ویژگی های ظاهری و جزئیات مینا تقلید می کنند.  آن ها نور را بسیار شبیه به مینای دندان ساطع کرده و یا از خود عبور می دهند و همین موضوع باعث شده در زیبا باشند.

برگشت پذیر هستند

چون برای نصب آن ها نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست می توان هر زمان که بخواهیم آن ها را از سطح دندان ها برداریم. این در حالی است که لمینت ها دائمی هستند و باید همیشه آن ها را داشت. از نظر برگشت پذیر بودن لومینیرز دندان مشابه با ونیر کامپوزیت ها هستند چون آن ها نیز قابل برداشته شدن هستند.

نیازی به آمادگی ندارند

برخلاف لمینت دندان که برای نصب آن ها نیاز است تا مینای دندان تراشیده شود، برای نصب لومینیرها هیچ نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. بنابراین در مدت زمان کمتری نصب می شوند.

قیمت کمی دارند

هزینه تمام شده برای نصب هر واحد لومینیر کمتر از هزینه ای است که برای لمینت دندان پرداخت می شود. از نظر هزینه، لومینیر به ونیر کامپوزیت نزدیک تر هستند.

مطالب ایمپلنت و دندانپزشکی زیبایی را در سایت اینترنتی ژاله ایمپلنت دنبال کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.